• Gör ditt eget korsord

Mån 28 jul 2008 14:45 Läst 9523 gånger Totalt 4 svar
    snart fru magnus­son
    Visa endast
    Mån 28 jul 2008 14:45

Hej,
    hittade den här länken i ett gammalt inlägg här på BT.
    puzzlemaker.discoveryeducation.com/

Med hjälp av hemsidan kan du bygga ditt eget korsord som du kan ha i festprogrammet.

Det var superenkelt.

• f1brid­e
    Visa endast
    Mån 28 jul 2008 16:51 #1

Jag brukar göra korsord och sökord i Excell (office-paketet), och det är jättesmidigt!

• Sön 3 aug 2008 22:04 #2

Jag tänkte att vi skulle fixa ett sånt där korsord till vårt programblad. Men det står lite still med vad man skall sätta dit för frågor.
    Ideér???

Tack!

• f1brid­e
    Visa endast
    Mån 4 aug 2008 11:31 #3

Jag har gjort massor av korsord och sökord till vårt festhäfte (och ett eget pysselhäfte som vi ska ge bort som favor). Först valde jag ett fotografi som vi tagit själva som är lite speciellt, sedan försökte jag komma på en passande rolig mening till bilden. Sen är det bara att pyssla in!

Fast om man ska göra ett "riktigt" korsord med siffror i hörnen och sen frågan nedanför kan man ju ha lite blandat: man vill ju att de som inte känner en så bra också ska kunna lösa det. Så om man har ett personligt ord (ens efternamn innan giftermålet t.ex.) kan man ju ha flera ord som går till/från det ordet så att man kan lista ut det trots att man inte kan

• snart fru magnus­son
    Visa endast
    Fre 15 aug 2008 14:41 #4

jag har skrivit frågor/ledtrådar om oss. så kan gästerna diskutera sinsemmellan och klura ut hela korsordet.

Svara i tråden
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Pyssel & presenter

Innehåll

Missa inte

Hitta lokala företag

Tips för bruden

Tips för festen

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

Annat innehåll

Dagens fråga

Regnar det hos dig nu

Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.

Senaste artiklar