• palles­j
    Äldre 26 Jun 12:20
    5887 visningar
    16 svar
    16
    5887

    Nytt namn???

    Hur kollar jag om mitt namn är ändrat på skatteverket?? Nån som vet, kommer inte fram till nåt på deras sida

  • Svar på tråden Nytt namn???
  • Yllo
    Äldre 26 Jun 12:28
    #1

    Du ringer dom helt enkelt
    Eller så går du in på deras hemsida och beställer ett personbevis... fast lättast är att ringa

  • palles­j
    Äldre 26 Jun 12:30
    #2

    ok Tack Tänkte kanske om man kunde se det nånstans som man kunde förr hmmm men det klart att är la mer sekretess nu mera hihi

  • Silva7­9
    Äldre 26 Jun 12:59
    #3

    Skatteverket och gå in på Folkbokföringen, klicka på "Personbevis, för utskrift på egen skrivare" , men du behöver bankID (e-legitimation) isf.
    Jag var inne igår och fick äntligen se att jag nu officiellt heter som min man.

  • starch­ick
    Äldre 26 Jun 13:01
    #4

    Jag fick ett brev hem när mitt namn var ändrat!

  • palles­j
    Äldre 26 Jun 16:48
    #5

    hur lång tid tog det?


    starchick skrev 2008-06-26 13:01:57 följande:
    Jag fick ett brev hem när mitt namn var ändrat!
  • Silva7­9
    Äldre 26 Jun 17:17
    #6

    Mitt namn är ändrat enligt folkbokföringen men jag har fortfarande inte fått något brev.


    starchick skrev 2008-06-26 13:01:57 följande:
    Jag fick ett brev hem när mitt namn var ändrat!
  • Yllo
    Äldre 27 Jun 10:16
    #7

    Folkbokföringen kan vara lite långsamma med att skicka ut info. det är därför som jag tycker att det är bättre att man ringer och frågar.

    Min man stod registrerad som skild i säkert 5 månader efter vår vigsel innan dom kom sig för och ändrade att han nu var gift igen. I samma veva som dom äntligen ändrade civilståndet på honom kom det hem ett brev där det stod att dom nu registrerat vår vigsel och att mitt namn var godkänt.. Mitt brev kom ca 4 veckor efter vigseln. *ruskar förvånat på huvudet*

  • palles­j
    Äldre 27 Jun 10:36
    #8

    Ringde till folkbokföringen idag och de har inte fått in vigselbeviset än, Snyft, innebär det att jag inte heter samma som min man än då?

  • miapia­s
    Äldre 27 Jun 10:38
    #9

    hur har ni gjort har ni skrivit ert nya namn på saker..förutom betal kortet som måste ändras eller tar ni ert gamla tills det kommer ifrån skatteverket

  • Sommar­grönt
    Äldre 27 Jun 10:49
    #10

    Ja, det gör det tyvärr. Officiellt alltså. Har prästen skickat in det? Det händer att de glömmer!


    pallesj skrev 2008-06-27 10:36:01 följande:
    Ringde till folkbokföringen idag och de har inte fått in vigselbeviset än, Snyft, innebär det att jag inte heter samma som min man än då?
  • palles­j
    Äldre 27 Jun 11:01
    #11

    Ringde han men han har semester till den 1a Suck Så jag ska inte skriva under nåt med mitt nya namn än då? Innan jag får från skatteverket att det gått igenom? Vill ju heta som min man ju Snyft


    Sommargrönt skrev 2008-06-27 10:49:24 följande:
    Ja, det gör det tyvärr. Officiellt alltså. Har prästen skickat in det? Det händer att de glömmer!
  • miapia­s
    Äldre 27 Jun 11:01
    #12

    SKRIVER NI DET GAMLA PÅ allt tills skatteverket ändrar eller

  • starch­ick
    Äldre 27 Jun 11:33
    #13

    Det tog ca 2 veckor, fast namnet var ändrat from 1 vecka efter bröllopet. Stod det i brevet.


    pallesj skrev 2008-06-26 16:48:18 följande:
    hur lång tid tog det?
  • Silva7­9
    Äldre 27 Jun 15:06
    #14

    Jag skriver mitt gamla där det står mitt gamla, typ kortkvitton och dyl. Står det ingenting alls skriver jag mitt nya... Har alltså knappt använt mitt nya ännu.


    miapias skrev 2008-06-27 11:01:33 följande:
    SKRIVER NI DET GAMLA PÅ allt tills skatteverket ändrar eller
  • miapia­s
    Äldre 27 Jun 18:00
    #15

    oki...så blir det för mig oxå då..nu är det en vecka kvar

  • Silva7­9
    Äldre 27 Jun 18:03
    #16

    Fick papper om körkort idag, har inte fått något brev från skatteverket ännu dock...

Svar på tråden Nytt namn???