• CeciliaA

    Någon här som har flyttat och anlitat flyttbudfirma?

    Hej!

    jag undrar om det är någon som anlitat någon flyttfirma någon gång? Alltså en bil/lastbil/transport av ens möbler och grejer, kanske rent av på sträckan Stockholm-Göteborg.

    Vad kostar det? Någon med tips om bra firmor?

    Mvh Cecilia

  • Svar på tråden Någon här som har flyttat och anlitat flyttbudfirma?
  • Pumpkin

    Vi använde oss av flyttfirma när vi flyttade Skellefteå-Södertälje (81 mil) förra året. Vi fick väldigt varierande prisförslag, allt från 17000kr inkl packning och städning till 30000kr inkl packning men exkl städning.

    Mitt tips är att kolla in t ex de här sidorna och jämföra priser:

    flytt-firmor.se
    flyttsidan.se

  • Zozo

    vi använde det i Frankrike (flytt Paris-Luxemburg). Vara kom hem och packade ner allt, transporterade bort allt och packade upp pa slutorten. ENORMT skönt att slippa. Jag hade bara slutstädningen att klara av. Maken som var pa plats i nya lägenheten skötte stâdningen innan inflytt.

    Vart pris är ju inte vârt att jämföra med men vi fragade 3-4 olika företag och tog det som var billigast för samma prestation. se bara till att ha allt pa papper och försäkring om de skulle ha sônder ngt( bade grejorna som ska flyttas o tex trappuppgangar etc)

  • 20080301

    ICM flyttade upp min gubbe från malmö till sthlm, ring och hör med dom. Dom kör även mellan gbg och sthlm.
    Platskontor Stockholm:
    Box 8346,
    besöksadress: Fagerstagatan 19 C
    163 08 SPÅNGA
    tel. 08-445 70 70
    fax 08-795 75 30

  • moriuno
    Hej hej. Ja, jag använder nästan alltid flyttfirma nu förtiden när jag flyttar, förr i tiden brukade jag köra själv med vänner och bekanta som hjälp, men det är så jävla tröttsamt och jobbigt att belasta dina nära och kära med. Så personligen föredrar jag att anlita det. Men gäller ju att hitta ett bra företag som passar dina behov och din budget, vilket inte alltid är det lättaste! Men efter lite undersökning och samtal så brukar man kunna hitta ett bra alternativ. Jag googlade helt enkelt Flyttfirma i Malmö t.ex och då kommer ju det upp många alternativ, sen är det bara ta kontakt med dem.
Svar på tråden Någon här som har flyttat och anlitat flyttbudfirma?