• Meya
    Äldre 7 May 16:10
    5615 visningar
    20 svar
    20
    5615

    Challe från Skellefteå!

    Jag blev nyfiken på butiken i Skellefteå och ringde dit. Man ska tydligen beställa tid för provning. Måste man göra det? Kan man inte få prova om man hittar något fint oavsett om man beställer tid eller ej? Är affären stor? Är klänningarna väldigt dyra eller tror du att det finns någon under 4000? Hur är servicen? Detta var många frågor men hoppas du kan svara på någon i alla fall.

  • Svar på tråden Challe från Skellefteå!
  • Joka
    Äldre 7 May 16:25
    #0

    Jag gick till Atelje Viktoria och tittade efter vad deras utbud var. Det kan du göra utan att boka tid, gå bara dit en vardag när det är öppet. (tyvärr är inte utbudet så stort i liten storlek), kollade pris m.m. Vi bokade tid efter jag varit dit och tittat, men avbokade för vi for till Piteå på Cinderella. Cinderellas utbud är dubbelt så stort och till samma priser.
    Efter bröllopet skickade vi bara upp kläderna med buss, gick hur fint som helst.

  • felici­a6
    Äldre 7 May 22:43
    #0

    Jag tycker tvärtom än dig Joka..

    Då jag kollade så hade dom säkert över 20 klänningar i storlekarna 38-42, och typ 4 stycken i storlekarna 50-54...

  • Kange1
    Äldre 8 May 08:27
    #0

    Sortimentet beror lite på när under året man är in på affärerna. De får ju in fler och fler under våren. Jag sydde upp min klänning på Atelje Elisabeth Viktoria och jag kan VARMT rekommendera dem!! Min klänning blev helt underbar, och de är jätteduktiga där - även om "tantens" första intryck kan vara lite "torftigt" så är hon en klippa när du väl lär känna henne.

    Jag var även i Piteå på Cinderella och provade klänningar. De fanns fina klänningar där med, men passa dig för att säga något illa om känningarna - hon tar det personligt. När jag var där och provade en klänning så sa jag till min blivande man att jag tyckte att klänningen var lite "tantig" med de stora rosorna på axlarna. Ägarinnan av butiken hörde detta och började snäsigt säga hur många som ville hyra just den klänningen och om hur jättefin den faktiskt var. Efter det kändes hon väldigt "oprofsig".

    Ja, ja, det är mina erfarenheter. Hoppas du hittar DIN klänning.

    När är den stora dagen?

  • Joka
    Äldre 8 May 15:05
    #0

    Hej, utryckte mig kanske lite klantigt.
    Det är mycket riktigt mycket klänningar i storlekar 38-46. Men med liten storlek menade jag 34-36.
    Det fanns bara några få klänningar i storlek 36, de dom hade var för stora för mig = för långa i livet. Dom var inte ovillig att sy om men är du mindre än mig och kanske behöver storlek 34 så finns det inte på Viktoria.

  • Meya
    Äldre 8 May 19:49
    #0

    Hej blivande brudar!!!!!!
    Tack för alla era tips och råd!
    Jag for till Cinderella i Piteå dag och klev direkt i min drömklänning som jag inte trodde fanns . De hade många i min storlek (36) och hon i affären var toppenbra. Jag ska åka och prova igen i juli så att den passar och inte behöver sys in. (vi gifter oss i början av augusti)Jag är lite orolig att man ska gå ner i vikt under sommaren men jag får väl bygga lite muskler så att det kompenserar. Klänningen var helt utan axelband-alltså bara axlar, fint broderi över byst och liv och härligt släp....Dock blev det lite dyrare än vad vi planerat från början men eftersom min fästman också blev förälskad i den så var det hela avgjort! Nu kan jag sova lugnt på nätterna och förhoppningsvis slutar mina mardrömmar om att jag inte har hittat nån klänning.
    Ha de bra och lycka till med allt planerande!
    /Meya

  • Joka
    Äldre 8 May 21:32
    #0

    Hej Meya!
    Det låter nästan som den klänning jag hade när jag gifte mig i April (från Cinderella)
    Vi fastnade också direkt för denna klänning.
    Kolla in bilden på denna adress om det är samma.
    se.photos.yahoo.com/karin_joakim

  • Meya
    Äldre 8 May 22:27
    #0

    Hej Joka!
    jag ser ingen klänning på adressen som du angav....gör jag något fel? Jag blir ju jättenyfiken för att se om det är den klänningen! Vad kostade den att hyra för er?

  • Joka
    Äldre 9 May 08:11
    #0

    Nej, du gör inget fel utan det är Yahoo som har problem.
    Prova fler gånger för i morse funkade det för mig, men sent igår kväll funkade det inte.

  • Challe 31/5 2003
    Äldre 9 May 08:32
    #0

    Vad kul att det ordnade sig för dig!!! Jag hittade oxå min klänning på Cinderella, men ändringarna gör jag här i schtaan. Oroa er inte för priset, detta gör ni (förhoppningsvis) bara en gång i livet och då ska man verkligen känna att man trivs i klänningen man valt.
    Ha en trevlig Helg!

  • Meya
    Äldre 9 May 16:04
    #0

    Hej igen!
    Nu har jag hittat min klänning på nätet min är cremefärgad. Om ni vill kolla så gå in här! Men jag kommer nog ha en slöja så att jag inte ser för bar ut i kyrkan...
    www.foreverbridals.com/gownpix.asp

  • Joka
    Äldre 9 May 19:50
    #0

    Kanon snygg, det var inte samma som min men den du valt är verkligen jätte vacker. Just nu funkar vår länk på Yahoo, så du kan ju prova så får du se "min".
    Varför länken bara fungerar ibland vet jag inte Yahoo vet heller inte så prova om du har lust.

  • Cath
    Äldre 9 May 20:49
    #0

    joka!!!

    var har du beställt din brudbukett????den var superfin!!!!vad var de för vita blommor i såg så dåligt???

  • Joka
    Äldre 9 May 21:06
    #0

    Tack vad kul att du tyckte om buketten.
    Buketten har Kåge blommor bundit. De vita blommorna var stjärngräs lika som i mitt hår.

  • Meya
    Äldre 9 May 21:25
    #0

    Joka!

    Nu kan jag se din klänning! Den var otroligt fin! Ni se verkligen lyckliga ut på korten!

  • Joka
    Äldre 9 May 21:40
    #0

    Tack!
    Det är vi, otroligt lyckliga.
    Jag hoppas att Ni får ett lika fint bröllop som vårat var.

  • felici­a6
    Äldre 9 May 21:56
    #0

    Joka.. När var det ni gifte er? Vilken kyrka? För oss blir det Landskyrkan.. Har Kåge blommor bra priser?

    Ni var jättefina på korten...

  • Joka
    Äldre 9 May 22:37
    #0

    Vi gifte oss i början av April i Landskyrkan.
    Kåge blommor har jätte bra priser och lätt att prata med, service inriktad och duktig.
    Min man tog med några utprintade foton på buketter som vi tyckte om, och sedan levererade Kåge blommor direkt till Yoj så vi slapp tänka på att hämta blommor på bröllopsdagen. Vi var helnöjda.

  • felici­a6
    Äldre 10 May 12:33
    #0

    joka.. Jaså, du var på yoj? Var det med Aina eller? Såg henne på bröllopsmässan på atelje elisabeth viktoria, och hon verkade väldigt proffsig.
    Vart tog ni era kort då? Vi har funderar på fotograf marianne, hon verkar bra och så vill vi ha våra kort från bonnstan.. Hur mycket gick din bukett på då?

  • Joka
    Äldre 10 May 15:40
    #0

    Som frissa hade jag mycket riktigt Aina och hon var jätte duktig.
    Fotografen var Marianne, det blev dyrt men hon var mycket trevlig och duktig.
    Blommorna kostade ca 700 kr för både min bukett och min mans blomma på rockslag och blommorna i mitt hår.
    Det tyckte vi var helt ok pris.

  • Äldre 13 Feb 10:42
    #20

    Jag köpte min klänning på Bröllopstudion i Skellefteå som ligger på stationsgatan 15. Servicen var jätte bra och hon som jobbar där är ändrings sömmerska så det spelade ingen roll att jag var två storlekar för stor. Hon anpassade min klänning efter min kropp och mina behov. Vill påpeka att Ateljé Elisabeth Viktoria inte längre finns kvar i Skellefteå. Så ta en titt in på Brölopstudion, de är underbara!

Svar på tråden Challe från Skellefteå!