• Ninnis­pinnis
    Äldre 8 Apr 09:40
    5624 visningar
    9 svar
    9
    5624

    Kör i Växjö

    Vi ska gifta oss utomhus utanför Växjö i augusti. Vi vill gärna ha en kör som sjunger (med eller utan ackompangemang) före, efter och under vigseln. Känner någon till en kör i Växjö-trakten (gärna lite gospelstil) som man kan hyra in?

  • Svar på tråden Kör i Växjö
  • Nessan
    Äldre 8 Apr 10:11
    #1

    Googlade lite Växjö och gospel och detta är vad jag hittade:

    Gospelkör en bit utanför Växjö (Ingelstad)
    www.junikoren.com/

    Det verkar finnas en bejublad kör kallad 'Växjö Gospel Choir' men har inte sett nån egen sidan för den kören.

    Här är ytterligare en gospelkör i Växjö:
    www.singforjoy.se/

    Missionskyrkan har tydligen också en gospelkör, här finner du deras kontaktuppgifter:
    www.gospel.nu/public/ViewChoir.aspx

    Det finns också en väldigt talangfull man vid namn Adan Brown som verkar leda diverse körer i Missionskyrkan i Värnamo, om det inte är alltför långt borta. www.adan.se/

    Hör dig för med olika kyrkor som oftast är de som har gospelkörer. Finns nån musikskola eller folkhögskola på orten kan det också vara en idé att kontakta dessa. Även om de inte har en egen kör kan de kanske tipsa dig vidare!

  • FruRål­in0808­08
    Äldre 8 Apr 11:59
    #2

    Jag sjunger i en gospelkör i växjö som heter gospelpunktkom.

  • Nessan
    Äldre 8 Apr 12:11
    #3

    Ah, du är alltså med i denna kören jag hittade: www.gospel.nu/public/ViewChoir.aspx


    FruRålin080808 skrev 2008-04-08 11:59:48 följande:
    Jag sjunger i en gospelkör i växjö som heter gospelpunktkom.
  • FruRål­in0808­08
    Äldre 8 Apr 13:15
    #4

    Japp...såg att den länken går till "oss" =)

  • Ninnis­pinnis
    Äldre 9 Apr 08:12
    #5

    Tack för tipsen!

    Jag googlade också lite och har tidigare kontaktat Junikören Gospel, som svarade att de skulle höra sig för bland medlemmarna i kören och återkomma om det finns intresse. Jag har även mailat GospelPunktCom, men deras kontaktperson svarade att hon inte trodde att ca 5 inhyrda personer från deras kör är att föredra... Vet inte varför, kanske fru Rålin vet? Har även mailat Sing for Joy men ännu inte fått svar. Jag fortsätter leta!

  • juniku­l08
    Äldre 9 Apr 08:34
    #6

    Kolla med gymnasieskolorna, de borde ha körer.

  • FruRål­in0808­08
    Äldre 9 Apr 08:41
    #7

    Kan tänka mig att vår körledare ser oss som en "hel kör" och att det skulle bli "fel" att ta ut några stycken...vet faktiskt inte... Jag vet att Teleborgskyrkan har en ungdomskör som sjunger gospel...

  • Ninnis­pinnis
    Äldre 9 May 08:51
    #8

    Fru Rålin, tror du det finns möjlighet att hyra in hela er kör? Hur många är ni?

    Har kontaktat musikskolan samt ett par andra körer, man har ännu inte fått napp...

  • Äldre 6 Nov 14:37
    #9

    jag vill börja sjunga i en gospelkör....
    kan nån ge mig tips om var och vem jag ska kontakta?
    vill ej vara med i "superproffs" - kör utani  en som känns ok för en (ovan) sångare

Svar på tråden Kör i Växjö