• Mams
    Äldre 7 Apr 22:45
    10390 visningar
    33 svar
    33
    10390

    ** Har DU sytt överdrag till stolar? **

    Har du tips på så enkelt/billigt & snyggt sätt fixa överdrag till stolar som ser fula ut?
    Jag behöver alla idee´r & förslag!!!
    Gärna bilder.
    Vi lär fixa ca 38 st stolar. Ska vara klart tills bröllopsfesten som blir av i början av augusti.

  • Svar på tråden ** Har DU sytt överdrag till stolar? **
  • Silva7­9
    Äldre 9 Apr 16:55
    #11

    Tänkte göra det som ett örngott fast enklare. Man borde ju inte ens behöva sicksacka eftersom det bara ska användas en kväll, går det sönder är det liksom inte hela världen.


    Mams skrev 2008-04-09 09:57:36 följande:
    Har förvisso lite tid på mig men det får väll bli en utmaning efter som jag annars knappt syr.BirgitochCarl & Silva79 har ni funderat på HUUUR överdraget ska se ut.Jag har noll koll...
  • lillab­ruden
    Äldre 9 Apr 20:52
    #12

    jag hoppar in här med samma problem.....hatar stolarna som 'tillhör' lokalen!!! Jag är själv ganska duktig med symaskinen och stol överdrag tycker jag är ganska lätt, däremot är det kostnaden....vill man lägga ut det?

    Vill någon ha hjälp med att sy/hjälp med att fixa mönster så hör av er!

  • Mams
    Äldre 9 Apr 22:00
    #13
    lillabruden skrev 2008-04-09 20:52:09 följande:
    jag hoppar in här med samma problem.....hatar stolarna som 'tillhör' lokalen!!! Jag är själv ganska duktig med symaskinen och stol överdrag tycker jag är ganska lätt, däremot är det kostnaden....vill man lägga ut det?Vill någon ha hjälp med att sy/hjälp med att fixa mönster så hör av er!
    Ja man vill ju inte lägga ner en hel förmögenhet direkt.
    Du har ingen bild på överdrag?

    *** Jag efterlyser bilder på stolsöverdrag så man kan få lite ideér hur man ska göra ***
  • Birgit­ochCar­l
    Äldre 10 Apr 08:38
    #14

    Var kan man köpa billiga örngott? Hittade inga på Ikeas hemsida

  • madele­neodan­iel
    Äldre 10 Apr 08:51
    #15

    Har ett tips...ikea säljer lakan för 15 kr styck....det kan räcka till 2 stolar om man har tur.
    Vi ska klä hela stolen (sitsen o ryggen), jag kommer att sy som en panellängd över ryggen o sitsen sedan syr jag en ruta på på sidan för att täcka stolsbenen....hmm dålig på att förklara...

  • 26maj2­007
    Äldre 10 Apr 08:53
    #16

    du kan se våra stolsöverdrag på vår hemsida.

    jag fick utt ett och halvt stolsöverdrag på ett lakan.

  • Birgit­ochCar­l
    Äldre 10 Apr 09:38
    #17

    26maj - hur sydde du dina stolsöverdrag?

  • sidjo
    Äldre 10 Apr 12:07
    #18

    Hej. Eller så slänger ni över ett helt lakan och gör en jätte knut bak. Lakan kan man ju alltid hyra på ett tvätteri tex. Lycka till

  • lillab­ruden
    Äldre 10 Apr 15:53
    #19

    jag har på en stol, men den är en barnstol... har inte börjat med stolöverdrag för bröllopet än... vill du ändå ha fotot? jag kan maila den till dig om du vill.. känns dumt att lägga det i galleriet och dessutom får du bättre kvalitet på bilden genom mail =)

    skriv till mig så går det fortare!

    bella_jenny@yahoo.com


    Mams skrev 2008-04-09 22:00:31 följande:
    Ja man vill ju inte lägga ner en hel förmögenhet direkt.Du har ingen bild på överdrag?*** Jag efterlyser bilder på stolsöverdrag så man kan få lite ideér hur man ska göra ***
  • Lilla Fröken Fräken
    Äldre 10 Apr 18:26
    #20

    Jag vet att de pyntade inför ett "hemma-bröllop" i äntligen hemma eller nått liknande program för kanske ett år sedan. Då sydde de någon slags "tub" av elastiskt tyg och bara drog över stolen och avslutade med en knut, såg så himla lätt och proffsigt ut.

    har kollat lite på nätet men hittar det inte...kanske någon mer som sett det/vet hur man gör?

Svar på tråden ** Har DU sytt överdrag till stolar? **