• Tirami­su Con Amore
    Äldre 5 Apr 15:39
    4336 visningar
    10 svar
    10
    4336

    *Brudar i Eskilstuna*

    Finns det fler som planerar giftemål till sommaren i Eskilstuna? Vore väldigt trevligt att få komma i kontakt med er och kunna utbyta lite tankar och ideér. Välkomna

  • Svar på tråden *Brudar i Eskilstuna*
  • Eskils­tunabr­ud
    Äldre 5 Apr 15:43
    #1

    Vi gifter oss i Eskilstuna i augusti! Har bokat det mesta nu, så nu är det bara nedräkning!

  • Tirami­su Con Amore
    Äldre 5 Apr 15:44
    #2
    Eskilstunabrud skrev 2008-04-05 15:43:54 följande:
    Vi gifter oss i Eskilstuna i augusti! Har bokat det mesta nu, så nu är det bara nedräkning!
    Wow vad spännande vilken fotograf har ni bokat?
  • Eskils­tunabr­ud
    Äldre 5 Apr 15:45
    #3

    En kompis till min sambo som är frilansande fotograf, Serrander heter han. Hur långt har ni kommit i planeringen?

  • Tirami­su Con Amore
    Äldre 5 Apr 15:56
    #4
    Eskilstunabrud skrev 2008-04-05 15:45:44 följande:
    En kompis till min sambo som är frilansande fotograf, Serrander heter han. Hur långt har ni kommit i planeringen?
    Aha, vad praktiskt med någon som man känner vi har inte kommit jättlångt. Men å andra sidan så ska vi ju inte ha så mycket detaljer och så. Vi ska gifta oss borgligt och inga släktingar eller så kommer att vara med. Så vi ska skicka in papprena till Skatteverket och sen är det min klänning som ska köpas eller hyras och bestämma datumet. Min fästmans kläder är redan klara. Ringarna likaså förutom gravyren men så fort vi bestämt exakt datum så grejar vi det. Jag kommer själv fixa mitt hår, och blommor blir något enkelt. Vi kommer gå på restaurang och äta något efter vigseln. Det är väl det där med fotografen och skor för min del som inte är planerat alls. Har du några tips? Hur ska ni ha ert bröllop?
  • Tirami­su Con Amore
    Äldre 5 Apr 17:37
    #5

    Finns det fler fr. Ekilstuna?

  • Pärner­stedt
    Äldre 5 Apr 17:40
    #6

    Är från Eskilstuna men ska gifta mig i Blekinge Skärgård.
    14 Juni med borglig vigsel.
    Skulle hämta klänningen i fredags men det var fel klänning. Panik!!

  • Tirami­su Con Amore
    Äldre 5 Apr 17:42
    #7
    Pärnerstedt skrev 2008-04-05 17:40:29 följande:
    Är från Eskilstuna men ska gifta mig i Blekinge Skärgård.14 Juni med borglig vigsel.Skulle hämta klänningen i fredags men det var fel klänning. Panik!!
    Ojj kan verkligen förstå att du fått panik, vilken affär har du köpt den i? Kan man dela upp betalningen? Blekinge är så fint. Hur ska du ha håret, blommor, skor mm?
  • Pärner­stedt
    Äldre 5 Apr 17:48
    #8

    Jag har inte så långt hår, men det blir lite lockar och sen en ganska slarvig uppsättning.
    Min mor kommer att göra buketten. Gröna nejlikor och vita rosor med lite murgröna i.
    Bröllopet kommer att ha en limegrön tråd.
    Skor är mitt stora problem. Klänningen är vit och champange färgad. Hur ser dina planer ut för bröllopet?

  • Sweetl­adysou­l
    Äldre 11 Apr 15:21
    #9

    Jag är från Eskilstuna och ska gifta mig i Eskilstuna, har bokat Kloster kyrka till den 6/9 men igår fick vi reda på att svärfar är bortrest (jobbar utomlands) då så jag väntar spänt på att få ringa till kyrkan på måndag och kolla om de finns tid i kyrkan den 30/8 istället.... stress! Bestämde för bara några dagar sen att vi ska gifta oss om 5 månader *skrattar*

  • nossan
    Äldre 16 Jun 08:03
    #10

    eskilstuna brud här oxå....gifter oss den 18 oktober=)

Svar på tråden *Brudar i Eskilstuna*