• Annihz
    Äldre 19 Mar 19:14
    22588 visningar
    61 svar
    61
    22588

    Vad ska ni ha för favors till gästerna??

    Kikat runt lite och tycker att calligraphen har jätte fina askar. Finns det flera sånna företag??

    Hur gör ni??

  • Svar på tråden Vad ska ni ha för favors till gästerna??
  • Kärlek ger näring åt själen
    Äldre 19 Mar 19:15
    #1

    Jag kommer att köpa mina på simsalabim-wedding.se (tror de heter så) De finns under bt företagsregister

  • Fredri­k och Sabine
    Äldre 19 Mar 19:16
    #2

    Vi ska inte ha några favours alls till gästerna. Det känns som en onödig utgift i vår budget - och en amerikansk grej som inte hör hemma i Sveige.
    Tycker jag - men alla får ju såklart göra som de vill

  • Kärlek ger näring åt själen
    Äldre 19 Mar 19:19
    #3

    Jag glömde mina favors. Jag kommer att göra egna tvålar

  • förvän­tansfu­llbrud
    Äldre 19 Mar 19:22
    #4

    Håller med dig! Vem kommer få med sig den lilla presenten som är för stor för att stoppa i nån ficka...
    Men man gör ju som man själv vill och det e ju det som e så bra, att man får bestämma ALLT själv så man får det precis som man själv vill ha det

  • Balind­a
    Äldre 19 Mar 19:26
    #5

    vi hade inga.. kan inte heller riktigt förstå grejjen med favors.
    man ger ju ganska mycket ändå till sina gäster på bröllopet,
    ;)

  • Johano­Cissi
    Äldre 19 Mar 19:29
    #6

    vi funderade på det men brydde oss inte om det då det är så mycket annat som ska köpas.....men jag hade faktiskt velat ha och då hade jag köpt vit spets på ikea och gjort små påsar där jag hade lagt ljusgröna mintgodisar i (små som finns i vita o rosa oxå som lösgodis) och bundit påsarna med vårt gröna band. Det hade säkert blivit jättefint.

  • matild­aochni­klas
    Äldre 19 Mar 19:30
    #7

    Vi ska inte heller ha det, känns som att den kostnaden inte får plats i vår budget. Vi bjuder på en trevlig fest istället!

  • Äldre 19 Mar 19:32
    #8

    Vi ska göra eget kärleksté och lägga i fina påsar med mörklila organzaband runt

  • Aleta
    Äldre 19 Mar 19:34
    #9

    Vi kommer inte heller att ha favors. Tycker personligen att det är ett kommersiellt påhitt från USA som lurats på oss här i Sverige. Det är lite gulligt, men det känns som en helt onödig utgift. Vi ska dessutom önska oss bidrag till festen i present, så jag tror inte att det skulle uppskattas om vi "slösar" pengar på småpryttlar.
    Jag har aldrig varit på ett bröllop där det har delats ut favors och jag har inte saknat det heller.
    Mamma har en liten silverdosa med brudparets monogram på från ett bröllop i Italien för många år sedan. Den står och samlar damm och vi brukar förundras ibland över vilket slöseri att ge sådana till gästerna...och skrytigt...
    Hoppas att det stannar på små konfektaskar och sådant här i Sverige, det tycker jag är ok, men jag tycker att det bara blir mer och mer press på blivande brudar att ha och ordna mer och mer saker.
    Vad är nästa grej? Rehearsaldinner som de har i USA?

    (I slutändan sitter jag väl där och viker små kartonger och gör praliner eller något liknande i alla fall ... )

  • Johano­Cissi
    Äldre 19 Mar 19:49
    #10

    Hahahaha, ser det framför mig hur vi om några år sitter och tänker på den "gamla goda tiden" när vi sitter och hjälper våra döttrar med sina favors.


    Aleta skrev 2008-03-19 19:34:41 följande:
    Vi kommer inte heller att ha favors. Tycker personligen att det är ett kommersiellt påhitt från USA som lurats på oss här i Sverige. Det är lite gulligt, men det känns som en helt onödig utgift. Vi ska dessutom önska oss bidrag till festen i present, så jag tror inte att det skulle uppskattas om vi "slösar" pengar på småpryttlar. Jag har aldrig varit på ett bröllop där det har delats ut favors och jag har inte saknat det heller.Mamma har en liten silverdosa med brudparets monogram på från ett bröllop i Italien för många år sedan. Den står och samlar damm och vi brukar förundras ibland över vilket slöseri att ge sådana till gästerna...och skrytigt...Hoppas att det stannar på små konfektaskar och sådant här i Sverige, det tycker jag är ok, men jag tycker att det bara blir mer och mer press på blivande brudar att ha och ordna mer och mer saker.Vad är nästa grej? Rehearsaldinner som de har i USA?(I slutändan sitter jag väl där och viker små kartonger och gör praliner eller något liknande i alla fall ... )
Svar på tråden Vad ska ni ha för favors till gästerna??