• Lovecats

    Lokaler i Helsingborgstrakten

    Skulle behöva tips på fina lokaler i trakten mellan Helsingborg och Allerum. Gissningsvis blir bröllopet antingen i slutet av november, eller nästa vår (mars-maj). Jag har bara hittat tre ställen inne i HBG, inga utanför:

    Tycker Henckelska gården verkar ha en fin liten trädgård, vilket kan vara bra om vi gifter oss på våren, men kan man ha fest där?
    sv.wikipedia.org/wiki/Henckelska_g%C3%A5rden

    Gamlegård är ju ett värdshus, men hur ser det ut innuti? Hittar bara bilder på utsidan. sv.wikipedia.org/wiki/Gamleg%C3%A5rd%2C_Helsingborg

    Sen har jag hittat Jacob Hansens hus. Det låter bra på hemsidan, men lever de upp till den? Finns fler bilder? www.jacobhansenshus.se/

    Bor på lite avstånd, så det är inte piece of kaka att ta sig dit. Således vill man ju inte åka i onödan heller.

  • Svar på tråden Lokaler i Helsingborgstrakten
  • blommisen

    vi ska ha vår bröllopsfest där i sommar, mycket trevliga och bra priser

  • Lovecats

    Åh, så fint! Nu blev jag alldeles pirrig

    fler förslag?

  • blommisen

    Finns ett ställe vid Kropp som heter Lydestads festlokal men det kanske är för långt bort?

  • Ankan80

    Linneaträdgården
    Lagmarks
    Dunkers
    Möllegrändens festvåning
    H52-paviljongen
    Sundspärlans värdshus

    mfl

  • Troll-P

    Gamlegård är fint även på insidan. Vi var där och kollade innan vi valde Möllegrändens festvåning.

    På vintern kan man ofta hyra de olika segelsällskapens lokaler: HYC (norra hamnen), Råå (vid örby ängar) mfl.

  • Lovecats
    blommisen skrev 2008-03-13 08:50:27 följande:
    Finns ett ställe vid Kropp som heter Lydestads festlokal men det kanske är för långt bort?
    Kanske lite väl...
  • Lovecats
    blommisen skrev 2008-03-13 08:50:56 följande:
    Golfklubben i Allerum
    Där är halva blivande släkten medlem, så jag vet inte om det skulle bli så speciellt, men kanske kan man få ett bra pris :) Värt att fundera på!
  • Lovecats

    Ankan80 skrev 2008-03-13 09:02:37 följande:


    Linneaträdgården
    Lagmarks
    Dunkers
    Möllegrändens festvåning
    H52-paviljongen
    Sundspärlans värdshus
    mfl
    Dunkers och Möllegränden såg fina ut på bilderna Hittar inga bilder på Sundspärlan innifrån, men de verkar vara poppis iaf. H55 verkar vara en fräck lokal, men är den mysig?
  • Troll-P

    Jag har hört att Sundspärlans värdshus skulle läggas ner. Men det är kanske bara ett rykte..

  • Lovecats

    Syndens Pärla är en institution så vitt jag har förstått. Kan det vara sant? Inte utan kamp väl?

  • Troll-P

    Pärlan ska säkert vara kvar. Det var värdshuset jag syftade på.

  • Lovecats

    Ah...som "utböling" visste jag inte att det fanns två olika

  • rosa drömmar

    Vi ska vara i Jacob Hansens Hus Jättefina lokaler och väldigt trevlig personal. Kök med allt som behövs finns.

  • Goldensea

    Jag har varit på bröllopsfest på Jacob Hansens Hus. Det var en mycket lyckad tillställning!

    Själva ska vi vara på Balders loge på Brunnby gård som vi blev helt kära i när vi var där på besök. Vi hade dissat lokalen utifrån några gånger men när vi kom in i den så ändrade vi oss.

    Först hade vi tänkt vara på Flickorna Lundgren, i "växthuset". Det är också väldigt mysigt. Hade vi fått boka det redan förra sommaren hade vi gjort det!

    Sundspärlan har jag inte hört ska läggas ner. Det vore väldigt underligt då det funnits där länge. Det var ju folkets park en gång för en herran massa år då min farmor var ung och gick på dans. Det är också mysigt men då jag förknippar det med alla högstadiediscon gick det bort för oss.

    Möllegrändens festvåning har jag hållt en personalfest i. Det är en jättemysig lokal som jag absolut hade kunnat tänka mig till bröllopsfest. Jag tycker bara att läget är lite tråkigt. Men det beror ju på vad man själv tycker är ett bra läge. Det är ju väldigt centralt med nära till bussar och taxi så gästerna lär ha lätt att ta sig hem!

  • Troll-P
    vi valde Möllegränden just eftersom den ligger så centralt! Men vi gifte oss nu i mars och ville inte vara utomhus. Om man vill ta med hela festen utomhus ska man välja något annat för bakgården är inte så rolig.
Svar på tråden Lokaler i Helsingborgstrakten