• Juliaz­zb25
    Äldre 25 Feb 14:11
    4312 visningar
    21 svar
    21
    4312

    Vad kostar det att kemtvätta en brudklänning

    Jag fick betala över 1200 sek

    Kan säga att det var värt eftersom klänningen ser ut som helt ny och oanvänd.

    Nu hänger den snyggt och fint i klädskåpet

  • Juliaz­zb25
    Äldre 25 Feb 14:19
    #4

    Det hade jag oxå hört innan men det beror på hur bra man vill att de ska göra oxå...

    Eftersom jag kommer sälja min klänning så vill jag att den ska se ut oanvänd och fin för den personen som köper den.

    Det beror oxå på kavliten på kemtvätt...

  • Juliaz­zb25
    Äldre 26 Feb 10:17
    #10

    Jag tyckte oxå att 1200 var väldigt dyrt men det beror på att klänningen har många detaljer och så har de flera olika sätt hur de tvättar klänningar.

    Först hade de sagt att det skulle kosta 800 men de ville se klänningen innan de gav nån slutgiltig pris.

    Kan säga att klänningen var inte så smutskig men de sa ändå att klänningen måste tvättas 2 ggr för att den ska se helt ny ut men de lägger säkert på lite extra för att som vi alla vet att allt som har med bröllop kostar extra hehe:)

    Även kemtvätt av klänningen

  • Juliaz­zb25
    Äldre 26 Feb 15:37
    #13

    jag tvättade min klänning i uppsala på perkem...

    Fick bra service och kan säga att jag är mer än nöjd trotts det höga priset.

    har varit runt och kolla på de andra och kan säga att jag fick inte bra servic där och då ville jag inte lämna in min klänning som kostar 15.000 kr till nån som inte gör bra jobb och till nån som jag inte litar på.

    Klänningen ser ut som oanvänd...

  • Juliaz­zb25
    Äldre 28 Feb 14:20
    #18

    Ja du man kanske kan tvätta den själv men den risken skulle jag aldrig ta.

    Det beror oxå på vad det för sort's klänning samt hur detaljerad och stor den är.

    Inte kan du slänga in klänningen i tvättmaskin men vad vet jag har aldrig provat och kommer aldrig prova men vill folk göra det så fine...

    Lycka till

Svar på tråden Vad kostar det att kemtvätta en brudklänning