• ddk

    Garamaj?

    Tänkte höra lite med er om bröllopsbutiken Gamaraj i Sthlm.

    Dagen (eller dagarna) jag provar ut brudklänningen vill jag ska vara speciell och minnesvärd. Vill alltså inte råka på snorkiga biträden eller stressad stämning. Jag har tittat på Garamajs hemsida och gud så fina klänningar de har! Finns det någon här som besökt/köpt klänning på det stället? Hur är servicen? Håller de vad de lovar gällande leveranstid och så? Hur långt innan bör man boka tid? Hur länge varar den tiden man bokar? Vad är klänningarna i för material?

    Jag vill gärna ha lång tid på mig att prova, och känner inte för att boka tid för att sedan mötas av dålig service. Och så undrar jag lite vad priserna ligger på - ungefär? Har de tärnklänningar också?

    Ja, som ni ser, många frågor. Har hört mycket gott om stället men ville kolla med er....jag är jättetacksam för alla svar jag kan få! :)

  • Svar på tråden Garamaj?
  • Mirri

    Jag var på garamajs butik. De har många läckra och lite annorlunda klänningar men de är dyra 10-20000:- om man inte köper på rea. Jag hade inte bokat tid utan kom en vardagkväll men vill man ha service och hjälp är det nog bra att boka tid. Jag fick itne ett otrevligt bemötande utan den hjälp jag behövde men inte jätte trevligt heller. De hade inte tärnklänningar vad jag kunde se. Men som sagt, åååå, fantastiska klänningar. Välsydda och i lyxigt material. Var dock beredd på att det mesta är i sjöjungfrumodell.

  • Akvavit

    Jag har köpt min klänning på Garamaj, en Caribia, och jag kan verkligen rekommendera alla att gå dit. Jag var hos Irina i designerbutiken, det var jättekul.

    Om du vill gå en lördag ska du nog boka tid i god tid, och om du har mer än 6-7 måndare kvar till bröllopet kan hon neka dig en tid då hon tycker det är i för god tid. Men då kan man ju alltid gå till den andra butiken om man vill.

    Men man får en timme med henne, man börjar med att sitta ner och gå igenom stil och storlek och allt på bröllopet, vilken typ av klänning du tänkt dig, material, modell och budget. Ta gärna med dig bilder på dina favoritklänningar. Hon kollar din kropp och kanske råder eller avråder vissa modeller, kanske inte med stor smidighet, men ärlighet

    Sen plockar hon fram ca 4 klänningar inom budget som kommer passa dig. Hon hjälper dig av och på med klänningar, nålar och fixar så att den ska se bra ut på dig. Talar om vad som är bra och dåligt med den.
    Till mig sa hon tex att den var bra med draperingen som döljer magen, och den raka modellen som är bra för baken. Men hon är ju bara ärlig, och hon gör modeller för kvinnor, inte bara modeller. Caribian tex påpekade hon är bra eftersom hon lagt lite chiffong upp över urringningen så att "kuddarna" under armhålan döljs. När jag sa att jag tänkte gå ner i vikt tittade honpå mig och undrade varför, klänningen satt ju perfekt! Och glöm inte, det första som försvinner är brösten!

    Det kostar ju en slant, men den dras ju av från klänningspriset om man bestämmer sig för att köpa. Sen när du bestämt dig lägger man en handpenning bokar tid för inprovning och hämtning av klänningen. Provningen är ca 1 månad innan bröllopet, sen tar de 2 veckor för eventuella justeringar och du får hämta upp den ca 1 vecka innan bröllopet.
    Själv ska jag dit på fredag för inprovningen...känns lite nervöst. Har ju inte sett klänningen sen i augusti....

    Klänningarna finns i alla möjliga material, taft, siden, fransk spets, tyll, satin...men alla tyger är av hög kvalitet, och det känns! Jag provade Rembo efteråt som är i ungefär liknande stil och samma prisklass, men milsvid skillnad i kvalitet kändes det som!

    Priserna på klänningarna gissar jag på 9000 kr och uppåt. Min klänning kostar 13900 kr. De har inte tärnklänningar, åtminstone inte i Irinas butik.

    Sen finns ju som sagt alltid möjligheten att bara knata in i den andra butiken, där behöver man inte boka tid alls, och jag har hört att det ska vara god service där. Jag var inne där och frågade lite, och de var väldigt trevliga och hjälpsamma, och tog fram min klännigsmodell så att jag skulle få se den...

    Ja det blev ltie långt, men jag kan verkligen rekommendera dig att gå dit med öppet sinne. Du komemr inte ångra dig. Om du undrar nåt mer är det bara att fråga!

  • Akvavit

    Måste bara få flika in, att en del av klänningarna som ser ut att vara sjöjungfrumodell inte är det...och det är därför det är så bra att boka tid hos Irina, hon kan hjälpa dig ta fram modeller som passar dig. Modellen jag köpte trodde jag aldrig att min päronformade kropp skulle funka i, men det smickrade den på rätt ställen!

  • ddk

    Tack för era svar :) Det får absolut blir ett besök dit när det börjar närma sig klänningsdags! Akvavit, din klänning är jättefin. Själv vill jag så gärna prova denna:

    www.garamaj.se/images/modeller/stora/bostrana.jpg

    Så vi får hoppas att den passar min kropp ;) Verkligen en drömklänning. Skönt att höra att kvalitén är bra. Är beredd att lägga mer för en klänning som sitter, faller och känns bra. Polyester är ett stort no-no för mig då jag inte gillar det materialet.

  • Pärlhönan

    Jag har varit i "vanliga" butiken flera gånger utan att boka tid. Inga problem men man får max prova 5 klänningar (om det är mycket folk) Annars går det att lirka lite med dem

    Har haft olika butiksbeträden varje gång, alla är lika gulliga o roliga.

    Pris i denna butik varierar från (utan rea) 6000-13000 kr skulle jag tro.

    LOVE GARAMAJ

  • nida86
    Loren5 skrev 2014-04-02 22:28:16 följande:

    Hej,

    Dålig service!


    Tråkigt att höra. Har funderat på att gå dit och prova några klänningar.

    Varför var servicen dålig?

    Förresten vad kostade deras klänningar? Är de överkomliga i pris eller kostar klänningarna 20 000 kr och uppåt.
  • aieh

    Hej, Jag gick till prova några klänning i lilly brud och fest och sår garamaj nära där.Så jag tänkte bara gå dit och se deras klänningar. Verkligen dålig service. kvinnan som var där behandlade mig verkligen illa och nästan sparkade mig ut ur butiken.

Svar på tråden Garamaj?