• Knopan

    Brudbutiken.se funkar det??

    Hejsan hej!

    Undrar om nån har erfarenhet av Brudbutiken.se? De har många fina brudklänningar till lika fina priser

    Jag mailade dem för att höra hur det går till att få en klänning uppsydd (då de inte har någon "fysisk" butik)...så man kan med andra ord inte prova klänningen utan skickar sina mått till dem varefter de syr upp klänningen.

    Nu undrar jag om nån här har beställt sin klänning där? Gick det bra? Är ni nöjda? Passade klänningen trots bristen på utprovning?

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Brudbutiken.se funkar det??
  • Ida Halmstad

    Är inte det också så att dem gör sina beställningar i Kina om jag inte missförstått det helt ! Tror att det är Kina klänningar

  • Knopan

    Ida Halmstad skrev 2008-01-05 13:23:20 följande:


    Är inte det också så att dem gör sina beställningar i Kina om jag inte missförstått det helt ! Tror att det är Kina klänningar
    Hm...okej... Säger mig inte så mkt. Vad innebär det?
  • Ida Halmstad

    det innebär att själva modellen på klänningen kan vara från ett känt märke t. ex. San Patrick, Pronovias, Maggie Sottero och sen låter man en fabrik i Kina sy upp en kopia av klänningen. Med andra ord inte samma kvalité. I vissa fall hemska klänningar men ibland också fina. Det beror helt på vilket företag i Kina som syr upp. Tygkvalité m.m. är den stora skillnaden.
    Har du inte varit inne på 1koo, millybridal och alla andra Kina företag?? Där kan man sy upp ännu billigare t.om. Dock vad jag hört så är sistnämnda hyfsat bra. Sen finns det ju vissa här i Sverige som man kan gå igenom för att få den uppsydd i Kina. Jag själv har varit i kontakt med Lillsessan då hon är seriös och verkar ha en bra fabrik i Kina där hon låter sy upp klänningarna. Titta in på hennes hemsida.

  • Knopan

    tack! det ska jag göra! man ska ju förvisso ha klänningen endast EN gång så den behöver ju inte hålla i tusen år...å andra sidan vill jag ju inte att den ska rasa samman där jag skrider fram i kyrkan

  • Waersta

    Ta en titt i mitt galleri, det är en klänning från kina, döm själv.

  • Knopan
    Waersta skrev 2008-01-05 22:07:21 följande:
    Ta en titt i mitt galleri, det är en klänning från kina, döm själv.
    Inte vad jag är ute efter, men väldigt fin!!

    men lixom... är den sydd i kina och sedan skickad hit till sverige? hur går det till? har du en mellanhand här i sverige (typ en brudbutik)? har du köpt den utan att kunna prova den? (Tusen frågor)
  • Waersta

    Jag trodde inte att det var en sån du ville ha.. menade bara att den definitivt inte rasar samman. Superfin är den iaf. Hade du kunnat sett på den att den är gjord i kina?

    Sydd i kina, efter mina mått som jag skickade till dem. Eller inte jag, jag beställde genom www.lillsessanbrud.dinstudio.se

    Jag fick godkänna bilderna innan de skickade hit klänningen.


    Knopan skrev 2008-01-05 22:11:18 följande:
    Inte vad jag är ute efter, men väldigt fin!!men lixom... är den sydd i kina och sedan skickad hit till sverige? hur går det till? har du en mellanhand här i sverige (typ en brudbutik)? har du köpt den utan att kunna prova den? (Tusen frågor)
  • Knopan

    Okej...jag oroar mig mest för att den inte ska passa då jag inte får prova den.

    vad fick du betala?

  • DetOrdnarSig

    Jag beställde min från Millys (millybridal.com) och så vitt jag kan förstå på foton och utbud så beställer brudbutiken.se sina klänningar därifrån. De gör jättefina klänningar, men det är billigare att beställa direkt från dem. Ska ju inte vara någon risk att klänningen inte passar om man skickar korrekta mått.

  • Ida Halmstad

    Om du går genom en mellan hand i Sverige t. ex. lillsessan så blir det lite dyrare men hon är verkligen helt underbar att ha att göra med. Du betalar då en handpenning när beställningen görs sen när du får hem klänningen betalar du resten. Men mellan detta får du hem bilder där du godkänner klänningen, är det något du vill ändra så är detta inga problem. Annars kan du ju också beställa direkt från ex milly bridal då blir det billigare men du har ingen svenska du kan bolla idéer med eller få hjälp av om något går fel. Sen det där med tullen kan också ibland bli extra kostnad om den fastnar där. Om du går genom lillsessan så håller hon i alla trådar. Jag har varit i kontakt med henne då jag kanske ska låta sy upp min klänning. Har provat en men den är mycket dyr (finns i mitt galleri) och om jag skulle gå genom sessan skulle jag betala 5000 och detta är mycket säger lillsessan men det beror på att den är i spets. Så om du ska ha en mer vanlig klänning så blir det ännu billigare. Ta kontakt med lillsessan hon är jätte trevlig. Bara hör med henne, eller gå in på hennes hemsida där står jätte mycket info. Lycka till

Svar på tråden Brudbutiken.se funkar det??