• Coffeegirl

    Tips inför förlovning

    Jag och min sambo har äntligen kommit så långt i våra förlovningsplaner att vi nu bestämt oss för att förlova oss på nyårsafton. Vi ska fira nyår hos mina föräldrar som bor 40 mil från oss,och de vet inget om våra planer. Vi har inte alls bestämt oss för när vi ska byta ringar eller hur, jag vill nog helst göra det när det bara är vi två. Har någon några ideér eller förslag på hur vi kan göra?

  • Svar på tråden Tips inför förlovning
  • mysifer

    en klassiker är ju att boka middag på restaurang och byta ringar där. har ni inte möjlighet att komma iväg på det sätter kan ni ju välja ut en fin plats och ta en promenad

  • Nessan

    Jag fick nyligen höra mina svärföräldrars förlovningshistoria. De var också hemliga med att de skulle förlova sig och hade planerat göra det en viss dag under en semesterresa med några vänner. De valde att ta en promenad ensamma och i en korsning i skogen stannade de och bytte ringar. Inte så 'fancy' men ändå väldigt romantiskt...

  • Nyfiken gul , nu fru

    Det beror ju alldeles på hur pass hemliga ni vill vara... och när ni reser till dom..

    Ett förslag är ju att ni förlovar er tidigt på nyårsaftons morgon hemma i era sängar med god frukostbricka och sen drar iväg för nyårsfestligheterna. Så får folk upptäcka själva på kvällen/dagen att ni har förlovat er..

    Har ni pokerfejs?? Ett tips är ju annars att smita iväg en kort stund för er själva - antingen i huset där ni håller till - eller en kort promenad runt husknuten och byta ringar med varandra..

    eller vid tolvslaget o fyrverkerier när alla är upptagna med att tända/titta på fyrverkerier - krväer dock att det är fler än 4 stycken på middagen....

  • Geroge

    Jag ska nämligen förlova mig idag' men snälla goda folk jag behöver eras råd att hur ska jag gå ner på knän, men jag vet inte riktigt att ska jag säga:(

Svar på tråden Tips inför förlovning