• bumblebee jonis

    Tips på text till gästbok!

    Hej på er!
    Tänkte be om lite hjälp.
    Jag ska göra min egen gästbok till bröllopet. Själva utsidan vet jag hur den ska bli men jag skulle vilja ha lite hjälp med text invändigt!

    Har en tanke om att det ska finnas en sida var till varje vuxen gäst. På sidan ska det stå t ex. - Detta är mitt första minne av xxxx( xxxx = bruden, brudgummen). Lite som mina vänner bok.

    Någon som kan komma på några fler saker att skriva för att hjälpa gästerna på traven? Vad skulle du/ni vilja ha med i eran gästbok som gästerna skrivit?

    Behöver inspiration och idér

  • Svar på tråden Tips på text till gästbok!
  • Nessan

    Relation till brudparet
    Har känt bruden/brudgummen X antal år
    Brudparet om 10 år (vad gör)
    Brudens/Brudgummens bästa egenskaper
    Bästa minne från vigseln
    Bästa minne från festen
    Goda råd till brudparet
    Förslag till namn på evetuella kommande barn
    Rita självporträtt (alt spara plats för foto som ni kan klistra in senare)

    Ja, det var lite vad jag kom på nu... Kan fundera mera sen..

  • Nessan

    Relation till brudparet
    Har känt bruden/brudgummen X antal år
    Brudparet om 10 år (vad gör)
    Brudens/Brudgummens bästa egenskaper
    Bästa minne från vigseln
    Bästa minne från festen
    Goda råd till brudparet
    Förslag till namn på evetuella kommande barn
    Rita självporträtt (alt spara plats för foto som ni kan klistra in senare)

    Ja, det var lite vad jag kom på nu... Kan fundera mera sen..

  • bumblebee jonis

    Tack Nessan! Där fanns en hel del att använda!

    Fler tips/idér någon???

  • bumblebee jonis

    130 inloggade... Men någon måste väl ha något att ge mig...

  • äckling

    vi hade bl.a rubrikerna
    om mig
    favorit-(ex mat, lag, tevepr.)
    mitt bröllop (vi hade "mitt dop", då detta var vid sonens dop)
    personlig hälsning
    samt att de fick sia om sonens framtid

  • silvervit

    Vi kör också Mina vänner-tema till vår gästbok och vi nedan är de "frågor" vi har med

    ? Mitt namn.
    ? Så känner jag brudparet.
    ? Roligaste minnet med bruden/brudgummen/brudparet.
    ? Beskriv bruden med tre ord.
    ? Beskriv brudgummen med tre ord.
    ? Bästa minnet från möhippan/svensexan/något annat tillfälle.
    ? Tre ord om brudparet.
    ? Detta kommer jag att minnas från vigseln.
    ? Från festen kommer jag att minnas...
    ? Min bordsdam/kavaljer...
    ? Mitt bästa råd för ett lyckligt äktenskap.
    ? Några ord från mig till brudparet...

    Vi har tryckt upp lösa blad med detta och lägger sedan vid varje kuvert och samlar sedan ihop dem i en pärm, då behöver inte gästerna vänta på att få tag på gästboken. Tipset fick jag från ngn hemsida jag glömt bort...
    Lycka till¨!
    //SV

  • bumblebee jonis

    Tackar massor! Nu ska jag nog få ihop något!


    silvervit skrev 2007-12-02 19:17:08 följande:
    Vi kör också Mina vänner-tema till vår gästbok och vi nedan är de "frågor" vi har med? Mitt namn. ? Så känner jag brudparet.? Roligaste minnet med bruden/brudgummen/brudparet. ? Beskriv bruden med tre ord. ? Beskriv brudgummen med tre ord.? Bästa minnet från möhippan/svensexan/något annat tillfälle. ? Tre ord om brudparet. ? Detta kommer jag att minnas från vigseln. ? Från festen kommer jag att minnas... ? Min bordsdam/kavaljer... ? Mitt bästa råd för ett lyckligt äktenskap. ? Några ord från mig till brudparet... Vi har tryckt upp lösa blad med detta och lägger sedan vid varje kuvert och samlar sedan ihop dem i en pärm, då behöver inte gästerna vänta på att få tag på gästboken. Tipset fick jag från ngn hemsida jag glömt bort...Lycka till¨!//SV
  • Ceasara

    Skulle man inte kunna gömma pappret under tallriken också? Då slipper man få in det snyggt i dukningen. Sen kan man be toastmastern att informera om det.

  • bumblebee jonis

    Då vi "bara" ska ha middag (förrätt, varmrätt och tårta) så funderar jag på att lägga fram det till kaffet och tårtan. (risken för spill minskar då tror jag) Då finns det lite mer plats vid bordet och gästerna kan fritt sitta och skriva på ett annat sätt.

    Tänkte skriva ut frågorna på ett lite finare papper (tips från ett inlägg här ovan) som vi sedan kan klistra in i en bok jag hittat med svarta blad i. På så sätt blir det fortfarande lite personligt med gästernas egna handstilar!

  • girl in love

    Vadå? Ska gästerna sitta och skriva vid middagen? Blir inte det lite osocialt?

  • bumblebee jonis

    Som jag skrev så kommer vi att lägga fram det till kaffet. Detta för att vi "bara" middag och kaffe sen är det slut. Ska gästerna då kunna skriva något så är det under kaffet

Svar på tråden Tips på text till gästbok!