• Sister of the Night
    Äldre 3 Oct 11:14
    15661 visningar
    27 svar
    27
    15661

    Totalt OT: När tvättmaskinen börjat lukta mögel

    Om någon har svar på detta så är jag idel öra.
    Sen en tid har det börjat lukta lite illa i vår tvättmaskin, nästan som en mögeldoft. Det är enormt störande då en del kläder nu har börjat ta lukt av detta. Usch!!
    Jag har testat att köra maskinen tom på 95 grader, men utan resultat.

    Har i huvudet att ättika kan funka mot detta, eller är det någon som har något bättre alternativ?
    Hur mycket ättika tar man annars, och hur gör man för att rensa ut äckellukten ordentligt?

    Tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Totalt OT: När tvättmaskinen börjat lukta mögel
  • Sister of the Night
    Äldre 3 Oct 11:35
    #2

    Tack snälla för snabbt svar!

    Ojdå, den där slangen du nämner har jag ingen aning om var den sitter *ser lite generad ut* Mina tvättmaskinskunskaper inskränker sig pinsamt nog till att fylla och tömma densamma, samt ställa in rätt gradantal

    Exakt var häller du det varma vattnet..?

  • Sister of the Night
    Äldre 3 Oct 11:59
    #4

    Mrs Hearn

    Tack för tipset med citronen! Det kände jag inte till!
    Luckan är ofta öppen så jag tror inte att det är där skon klämmer i så fall...

    Tar gärna emot fler råd och erfarenheter!

  • Sister of the Night
    Äldre 3 Oct 14:49
    #6

    Linda

    Sure! Var kan jag skicka räkningen?!?

  • Sister of the Night
    Äldre 3 Oct 16:19
    #8

    Nähä!! Jag som tyckte det lät som en utmärkt idé!

  • Sister of the Night
    Äldre 4 Oct 05:58
    #13

    Tack för svar!

    Hittills okända slangar, citroner och allt vad det är - tack för att ni delar med er av era erfarenheter. Det är ju ett skitäckligt problem detta, jag menar, inte direkt bra för humöret att kläderna luktar urkas EFTER man tvättat dem...

  • Sister of the Night
    Äldre 4 Oct 14:26
    #16

    Liten med mindre och övriga

    Jag är alltjämt jätteglad för alla råd och tips som regnar in!! (Mera, mera ) nu får det vara slut med stinkmaskin...!

    Tvättmedelsfacket har jag kastat misstänksamma blickar mot faktiskt, i ynnerhet som det lilla facket för sköljmedel aldrig är tomt på vatten *hmmmm* Men jag har dragit ut "lådan" så långt det går, men den verkar inte vara menad att dras ut helt för att kunna sköljas ur! Konstigt, eller hur?!?

  • Sister of the Night
    Äldre 4 Oct 14:30
    #18

    oss två

    Tycker jag också, helt ärligt, det verkar ju mystiskt! Jag har alltid funderat på varför i all världen... men vi har ju aldrig haft någon tvättmaskin förut.

    Jag får gå en "kläm-å-kännrunda" då!

  • Sister of the Night
    Äldre 4 Oct 14:34
    #20

    Grejen är ju *känner att jag måste förvara min heder lite här * att jag HAR försökt, flera gånger. Men det tar liksom stopp närden är utdragen som... ja, jämför med en bestickslåda i köket som är utdragen så mycket det går (utan att trilla ur).

    Men om du säger att det absolut ska gå så tror jag dig!

  • Sister of the Night
    Äldre 4 Oct 14:45
    #24

    oss två

    Men jag tror faktiskt jag fattar! Typ, när man dragit ut "lådan" helt (utan att den trillar ur då ) så sitter knappen liksom i överkant på själva stommen?

    Kungslilja

    Nä, du är inte ensam. Jag är också en ung tant

    Dallas

    (Älskar din bild, btw! ) Japp, om inget annat funkar så....!

  • Sister of the Night
    Äldre 4 Oct 14:54
    #27

    oss två

    Ok! Då är jag med i kanoten!

    Dallas

    Jag var där i allra, allra första början... kanske dags att göra ett återbesök? *smilar opp sig*

    Sorry TS, OT.
    Nämen just ja, det är ju jag som.....

Svar på tråden Totalt OT: När tvättmaskinen börjat lukta mögel