• brud080419

    hur skriva ut vit text?

    Jag vill skriva ut vit text på ett rött papper, men får det inte att funka, nån som har nga tips?

  • Svar på tråden hur skriva ut vit text?
  • Zozo

    Man kan inte skriva ut vitt När det är vitt pa pappret är det bara ett ställe där du inte har nagon färg alls. Alltsa far du skriva ut allt det röda runt om pa ett vitt papper eller ga till riktig tryckare.

  • brud080419

    zozo: det var det jag misstänkte.. tack för ditt svar!

  • Kirsto

    brud080419: Är det mycket text du vill ha? Är det bara lite kan du beställa en stämpel och stämpla och ev. embossa på. Screentryck är också en variant för att göra det själv, men kräver att du har material för att göra själva screenen. (Jag har en Gocco printer som gör det enkelt att göra en screen, men för den vanliga metoden behövs en massa kemikalier och det är rätt krångligt. Men vem vet - du kanske har en vän som pysslar med sånt?)

  • brud080419

    nä, stämpel funkar inte, det är typ 10 A4 fyllda med texten.. så det får bli tryckeri eller hitta ett annat alternativ. Men tack för tipsen!

  • Kirsto

    Ja, är det SÅ mycket är tryckeri nästan enda alternativet. Men du, tänk på läsligheten. Ögat blir lite trött av att läsa massa vit text på rött papper. Det kan vara bättre med bara omslaget rött med vit text, och resten vita papper med mest svart text med röda detaljer (tex rubriker och bilder). Hoppas det löser sig!

  • brud080419

    Kirsto: det är samma text om igen, vi ska ha ett rött hjärta med texten "Amor vincit omnia" på våra inbjudningar, så det är mer för dekoration, än för att läsas, men tack för tipset!

  • Kirsto

    Ah! Men då är det ju egentligen inte stor yta som behöver skrivas ut? Om du har photoshop - gör hjärtat rött och lägg vit text över. Skriv ut på vitt papper och voilá! Vit text i hjärtat. Om du vill klippa ut hjärtat och lägga ovanpå går det går det ju ändå på detta sätt.

  • Zozo

    Ja men det gar fortfarande inte att skriva ut vit text pa rött papper, utan det är det röda hjärtat "runt" den vita texten man far skriva ut pa vitt papper.

Svar på tråden hur skriva ut vit text?