• annrog­er
    Äldre 5 Sep 17:50
    6427 visningar
    10 svar
    10
    6427

    Vigsel i Bulgarien??

    Hejsan..
    Är det någon som har gift sig i Bulgarien Sunny Beach??

    Vi var där i sommar med barnen och har bestämmt att vi vill gifta oss där nästa år.....

  • Svar på tråden Vigsel i Bulgarien??
  • Jag86
    Äldre 6 Sep 18:28
    #1

    Låter underbart. Jag och min sambo förlovade oss där förra sommaren. Jag vill gifta mig där jag förlovade mig. Får set hur det blir när det väl är dax för den planeringen. Men vart hade du velat ha bröllopet?? kram Johanna

  • Boriss­on
    Äldre 7 Sep 18:24
    #2

    Kolla på ambassadens hemsida under reseinformation, längst ner på sidan. (www.swedenabroad.com/Page____23537.aspx) Två icke-bulgariska medborgare som inte bor varakrigt i Bulgarien kan tyvärr inte gifta sig i Bulgarien. Ambassaden har heller inte vigselrätt. Jag gissar att det skulle gå att få till stånd en välsignelseceremoni, men det får ni kolla upp med en församlig på plats. Kontakta svensk-bulgariska sällskapet för tips (bulgarien.nu/svenska/). Eller varför inte gifta sig på Arlanda och sedan åka direkt till Bulgarien på smekmånad! Jag mötte ett brudpar på Arlanda i somras - det var urläckert!

  • amorat­adite
    Äldre 7 Sep 20:06
    #3

    Man gör givetvis det som känns rätt och riktigt för en själv, och min tanke med detta inlägg är inte att hoppa på någon....men jag måste bara få fråga hur ni kan vilja gifta er i Sunny Beach efter allt som hänt där, varför gynna detta turistmål överhuvudtaget...

  • Boriss­on
    Äldre 8 Sep 14:26
    #4

    Amoratadite - har du varit i Bulgarien?

  • annrog­er
    Äldre 8 Sep 17:39
    #5

    Till Amoratadite: Bara för några har blivit illa behandlade gäller inte det alla. Har du något emot Tyskland också då??

  • annrog­er
    Äldre 8 Sep 17:40
    #6

    Tack ni andra skall gensat kolla upp detta.:)

  • amorat­adite
    Äldre 8 Sep 22:01
    #7

    Trots att jag redan i början av mitt inlägg förklarade tanken med mina åsiker så tar en del illa upp......synd!
    Ja, jag har varit i Bulgarien och aldrig mer. Detta var som sagt
    "min" åsikt, ledsen att jag trampade på ömma tår.

  • Boriss­on
    Äldre 9 Sep 11:58
    #8

    Man måste vara medveten om att Sunny Beach är ett charterresmål i stil med Ayia Napa eller Kos och man måste anpassa sina förväntningar därefter. Vissa älskar den typen av semester, andra hatar det. Jag personligen är inte speciellt förtjust i charterresmål eftersom jag tycker att de för det mesta inte har någonting med landet man besöker att göra, men älskar Bulgarien. Bara fem minuter med bil inåt landet hittar ni redan det genuina Bulgarien med solrosfält, berg och små byar. Testa det nästa gång!

  • Jag86
    Äldre 9 Sep 13:43
    #9

    det är verkligen inte som alla skriver. det är bara överskattat. bara för att det har hänt några insidenter som kommit upp i media. Men tänk hur jädra många som reser dit varje sommar så är det inte så konstigt det händer några saker... Om man gämför Sthlm med Sunny Baech är jue Sthlm mycket farligare kan jag lova... ÅK DIT VERKLIGEN ETT TOPPEN STÄLLE!

  • Äldre 20 May 14:11
    #10

    Kan någon hjälpa mig med att säga !

    " välkomna "

    " nu är ni gifta"

    " älska varandra "

    På bulgariska både i text och ljud, dvs jag behöver ett ljudspår med intalad text.

    Hälsningar

    Zolle

Svar på tråden Vigsel i Bulgarien??