• maline­va
    Äldre 22 Aug 21:47
    10166 visningar
    94 svar
    94
    10166

    7 Juni 2008-brudar

    Ja me ja me!!! Kul med fler! Vi hade tänkt den 21 juni först.. men när vi insåg att det var midsommar så bytte vi.

    Har ni någon anknytning till 7/6? Förlovningsdag el så? Det har inte vi, vi tog en helt ny dag ist!

  • maline­va
    Äldre 22 Aug 21:56
    #0

    Ja de gör d!!

    Såg på förra tråden att du hade köpt din klänning! Herregud va härligt! Jag vill gärna ha min nu me... tänk att få prova den å drömma sig bort lite. Jag har verkligen drömt om mitt bröllop sen jag var typ 15 el nåt!

    Jag hoppas ju på att få den uppsydd. Skall förhoppningsvis åka till sömerskan och fråga henne mer direkt i nästa vecka. *Håller tummarna*

  • maline­va
    Äldre 22 Aug 21:58
    #0

    Jag har dessvärre problem vad gäller tärna.. vet inte vem jag skall välja? Om jag ska ha fler än en?
    Min sambo vet inte vem han skall ha heller. Vore skönt att få sånt klart! Men tar han hans storebror, tar jag nog min storasyster.. hmm..

  • maline­va
    Äldre 22 Aug 22:06
    #0

    Va skönt att ha det ordnat alltså!! KÄnenr att det är nog snart dags att ta tag i det!

    Vart skall ni gifta er? Själv bor vi i Göteborg, så det blir här i stan

  • maline­va
    Äldre 22 Aug 22:16
    #0

    Vi skall gifta oss i Sankta birgittas kapell. En kyrka som jag mycket ´länge ha velat gifta mig i. Min sambo är ifrån Söderköping, så när vi förlovade oss tänkte vi först på kyrkan där uppe. Men vi har nu varot förlovade i 4 år & när vi funderade så tog vi Göteborg eftersom det är här vi lever och bor.

    Lokalen är en bit bort, på hisingen, men jätte fin och vi fick ett bra pris som vi inte kunde takca nej till!

  • maline­va
    Äldre 22 Aug 22:31
    #0

    Har också vänner som är duktiga på smink o så. en nära vän är frisör så hon är given på håret och en annan vän skall göra mina naglar och sminka mig.

    Kruxet med mitt val av tärnor är att jag har tappat kontakt, eller vi glider mer och mer ifrån varann, vilket gör att jag känner mig osäker på om hon vill. Samtidigt kan jag tänka mig att min storayster, som jag är nära, är tärna.. men jag kan ju alltid ha henne som gudmor.. Min tredje vän, som är nära och min frisör är också ett val..
    Hmm.. Jag hoppas bara att min sambo kan välja sin stoebror, så blir det lätt för mig.. så tar jag också mitt äldre syskon.

    Som ni märker har jag ett dilemma. Men Gönilla sa ngt bra; låta dem vara med under hela dagen! Bra tips. Det kan ju bli hur mysigt som helst!

  • maline­va
    Äldre 23 Aug 17:56
    #0

    Har precis pratat med min vän som skall gifta sig på lördag. Jag skall vara toastmadame.. hur kul som helst!! Hon är verkligen nervös & har mycket att göra innan lördag. Det är nog bra om man redan nu fixar mycket! Så man slipper stressa runt bröllopsveckan!
    Ser verkligen fram emot att gå på någon annans bröllop innan ens egna. Man får ju lite tips & idéer under tiden!!

    Gönilla: Ja, jag får nog ta mig en funderare och känna efter. Det finns ju som sagt att göra inför & under bröllopet. Tack!! :)

  • maline­va
    Äldre 23 Aug 19:44
    #0

    Tycker ni att man skall tänka på vad blommor symboliserar? Ni vet sånt där som ibland står i veckortidningar om vad färger på blommorna betyder??

    Jag skall nämligen ha Vita liljeblommande tulpaner, vilken jag velat ha sen lääänge... Men har läst att vita blommor betyder olycklig kärlek.... :(

  • maline­va
    Äldre 23 Aug 19:53
    #0

    Skönt att höra!! Tack! Ha en härlig biokväll!! :)

  • maline­va
    Äldre 24 Aug 08:34
    #0

    Gönilla: Tycker att det låter jättefint! Har också tänkt ha murgröna på borden, så även i håret litegrann. Vårt färg tema är nämligen brunt, grönt & vitt..

  • maline­va
    Äldre 27 Aug 21:35
    #0

    Monken: Va fina de var! Jag tror jag håller mig till vita tulpaner trots allt.. nu har jag ju sett att tom affärerna har bilder på vita buketter! Tack. Känns bra.

    En sak till.. har ÄNTLIGEN bestämt mig för vem som skall vara min tärna. Pust.. :)

    Skall åka till en sömerska imorgon & höra med henne om hon vill sy min klänning.. hoppas hoppas!! *håller tummarna* :)

  • maline­va
    Äldre 28 Aug 14:59
    #0

    Monken: Jag har inte berättat eller rättare sagt frågat henne ännu. T'nkte vänta tills min m2b är redo och har bestämt sig för sin bestmen.

    Jag har en bild som jag skall ta med mig. Jag hoppas att med hennes hjälp få till det. Är lite nervös ifall hon säger att hon inte kan eller vill.. brr.. Hoppas på det bästa!!

    Åhh.. bröllopet var underbart!! bruden var en av mina bästa vänner & detvar inte ett öga torrt. Bruden och brudgummen stod och hade tårar i ögonen under hela vigseln. Mycket romantiskt! :)
    Jag hade äran att vara toastmadame & det var jätteroligt. Mycket att tänka på, men roligt! Många tal & sånger. :)

    Fick även frågat prästen (som är min gamla konfirmationspräst) som vigde paret om han ville viga oss... & det ville han!! Yippie!! Är såå glad! mailade han idag så att vårt datum är med i hans planering.. det roktigt pirrar i kroppen att det verkligen händer saker nu!!

    Hur går det själv med planeringen?? Pioner är jättefina!! Jag älskar tulpaner, så det blir vita liljeblommande tulpaner i mina.. är inte så noga med att spara min bukett.
    Har ni kommit fram till hur ni vill ha det på festen? Mat, dukning, dryck osv.. det är ju en hel del som skall göras! :)

  • maline­va
    Äldre 28 Aug 22:18
    #0

    Jag har nu varit hos sömmerskan & hon åtar sig att sy min klänning!!! :D Är super glad. Skall åka & köpa tyg i nästa vecka med mamma, hur kul som helst.

    Vilken god mat ni skall ha. Åhh.. biskvier det är roligt att baka. Ja sa det till min sambo att biskvier kan väl vi ha till kaffet som efterrätt, men han vill ha ngt annat. Man får ju kompromissa! :)

    Vi har tänkt ha murgröna och vita tulpanblad på bordet, på en löpare som är mörk brun, då vårt färgtema är brunt, grönt & vitt. Man skall eller vill ju ha dessa färger lite överallt så alla förstår att detta är färgerna. Det tycker jag är jätteroligt & pyssligt!

    Hittade förresten en hemsida som gör sidenband med namn och symboler på!!
    www.minanamnband.se
    Hur fint som helst. Sånt skall jag nog ha antingen på inbjudan el på gästgåvan.. har inte riktigt bestämt mig ännu.

  • maline­va
    Äldre 31 Aug 20:10
    #0

    Har tänkt mig att klänningen inte skall vara krit vit eftersom jag är rödhårig. Kanske lite mer creme vit.
    Vi skall åka till ett ställe på Orus, GÖksäter. Har fått tips om att det finna massor av tyger där och det är ganska billigt. Jag behöver inte ha Thai siden, utan tänker mig ett hyfsat glansigt tyg. Men det får inte se hur billigt ut som helst ändå.. :)
    Sömmerskan tar 400kr för att sy upp den. Super billigt! Den kostar tyget kanske 6070kr/m (hoppas jag).

  • maline­va
    Äldre 31 Aug 20:11
    #0

    Jag behöver 6-7 m tyg & 6-7 m fodertyg. Sen också tyll tyg till underkjolen. Är inte bra på matte med det är du kanske?? ;)

  • maline­va
    Äldre 31 Aug 23:55
    #0

    Har du förresten hittat din klänning? Kommer inte ihåg ifall jag redan har frågat.. :)

Svar på tråden 7 Juni 2008-brudar