• Huldah­ulda
    Äldre 18 Aug 19:56
    3911 visningar
    12 svar
    12
    3911

    Varför är män "rädda" för att förlova/gifta sig??

    Hej! Jag och min sambo har pratat om förlovning. Jag vill mest av kärlek, ett "löfte" om att det är vi... att vi båda ska kämpa för/med varandra. Det är alltså en sak mellan OSS.. inte så mycket att visa alla andra. Min sambo säger att han kan se oss tillsammans om 20 år. Då kan man väl undrar: varför vill han inte? Och varför inte för min skull åtminstonde?.. eller? Jag vet att han älskar mig, för det säger han minst 1 g/dagen ... MEN han säger att han blir "svettig" när vi pratar om det... och så fnissar vi lite. Han vill ha en orsak som han kan acceptera, och inte då de känslomässiga. Vi kan båda vända på varandras argument.." varför/ varför inte...?" Vi har båda förhållanden bakom oss och har båda egna tonåringar. Vi ska inte heller ha barn tillsammans. Problemet är inte heller att han inte vill ha en ring på fingret, för det har han! Utan det är själva ORSAKEN till att förlova/gifta oss som är "problemet". Visst, har vi det bra nu, vi älskar varandra, men i alla fall... Jag kan känna att han vill till 99,9 %.. så finns här någon som kan tips amig, blir jag glad.

  • Svar på tråden Varför är män "rädda" för att förlova/gifta sig??
  • Huldah­ulda
    Äldre 18 Aug 20:29
    #0

    .. ha ha ha... kul skrivet det där med kossan. Vi har faktiskt pratat om det också! Ingen av oss vill gifta oss i kyrkan. Så DET är inte heller problemet. Vi kan mycket väl tänka oss ute i naturen, Min sambo har också nämnt att visst är man "bunden", men ändå inte. I dessa dagar är det ju väldigt "enkelt" att skilja sig om äktenskapet inte skulle fungera. "Det beror inte på det heller", sa han. Så.....vi är, konstigt nog, ganska eniga om hur vi skulle vilja ha det, men inte "VARFÖR". Ha ha ha.. lite konstigt kanske?!

  • Huldah­ulda
    Äldre 18 Aug 20:50
    #0

    .. jag tänker inte dumpa honom. Jag vill bara försöka förstå. Min sambo verkar bara ha svårt att sätta ord på sina tankar om varför han egentligen inte vill. Eller så vill han bara inte; det är ju "vi" i alla fall!

  • Huldah­ulda
    Äldre 18 Aug 21:15
    #0

    Nä, just det "Nyfiken Gul...", vad är problemet. Jag tycker inte heller vi behöver krångla till det. Han har faktiskt sagt att han inte kan "bestämma ett datum".. det var under en av hans "svettiga" stunder. Men enligt mig betyder ju det egentligen att han sagt "ja".. eller hur?!

  • Huldah­ulda
    Äldre 23 Aug 06:36
    #0

    Nu har vu pratat om vår framtid igen.. alltid lika intressant Min sambo har nu sagt att han VILL att vi ska förlova oss!!! JIPPIIII Men eftersom det finns en del saker från förra förhållandet kvar att reda ut, som har med hans barn att göra, vill han vänta tills dess. Han vill "känna sig redo" på DET viset! Han vill ha lite ordning/ lugn och ro, först.Det har ingenting med X:et att göra, utan barnens umgänge och deras förhållande till mig. Jag förstår honom, men sa´ också att jag inte vill vänta "länge", och det förstod han också. Han sa´ t o m att han inte ville ha ett STORT bröllop, när jag förklarade att en förlovning=giftemål, för mig. Så... han har faktiskt sagt JA, till både förlovning och att vi ska gifta oss !!!!!!! Jag är jätte glad och "ler" hela tiden.

Svar på tråden Varför är män "rädda" för att förlova/gifta sig??