• Cess

    Mingelbingo - hur?

    Jag har hört talas om ett mingelbingo för alla bröllopsgästerna - någon som vet hur det går till?

  • Svar på tråden Mingelbingo - hur?
  • Duchess

    Vi hade mingelbingo!

    Det går till så att alla gäster får en "spelplan" på 5x5 rutor (6x6 och 4x4 går naturligtvis också bra). I varje ruta står ett påstående. Det gäller att hitta en gäst som kan skriva under på varje påstående, dvs sätta sin autograf i rutan.

    Vi hade följande rutor:

    * sjungit i kör med bruden
    * gillar surströmming
    * aldrig varit på Öland
    * du aldrig träffat förut
    * bor minst 60 mil från dig
    * kan berätta ett minne från -77
    * inte har körkort
    * aldrig varit på bröllop förut
    * är över 190 cm lång
    * är född samma månad som du
    * inte gillar öl
    * vet vad brudens klänning kostade
    * har tre eller fler syskon
    * vet vad ärkebiskopen heter
    * har hund eller katt hemma
    * kan fem decimaler på Pi
    * kan peka ut norr
    * kan vissla Mendehlssons brudmarsch
    * kan köpa en tågbiljett på franska
    * köpt/byggt hus de senaste två åren
    * är moster/faster/farbror/morbror till brud eller brudgum
    * vet hur brudparet träffades
    * vet vad killarna i Mythbusters heter
    * har ätit middag hos brudparet
    * har nya skor på sig

  • brud_aug08

    Haha vilken rolig idé! Men funkar det? Alltså blir det inte bara barnen som tycker att detta är jättekul och springer runt och frågar? Fast vi ska nog testa nån sorts mingelgrej och det här tyckte jag lät kul!

  • Whirlie

    Jag har varit ansvarig på två bröllop och haft mingelbingo vid champagnen innan brudparet kommer vid båda. Det har alltid blivit SUCCE! Det har varit två olika typer av bröllopsfest, en på landet med typ häftiga gänget, raggare mfl plus släkten, och en med folk som varit mera "fina i kanten". Hmmm, kategoriserar lite men jag hoppas ni har överseende.

    Vid båda tillfällena var folk MYCKET skeptiska i början. Men efter bara några minuter kom tävlingsinstinkten igång och folk minglade för glatta livet. Till slut gick folk omkring med uppspärrade ögon och frågade vilt "Vem sjutton är det som varit i Italien egentligen!?". Vid den andra festen var folk så upptagna att de totalt ignorerade att brudparet kom. Det kändes verligen i luften att folk tänkte "måste de komma REDAN? Jag har ju fem rutor tomma fortfarande!".

    Behöver jag säga att vi ska ha det på vårt bröllop?

  • Whirlie

    Om det är många gäster, typ fler än 60 så kan man ha två eller flera brickor så blir det ännu roligare eftersom folk får ännu mer att prata om.

  • Fru Cinderella

    Vi hade bordsbingo, går till på samma sätt bara att man har det under middagen med påståenden som ex.

    Någon spiller på bordsduken
    någon talar om vädret
    någon börjar ett tal med: Jag är ingen talare men... (Den som började sitt tal så fick STÅENDE ovationer)
    Brudparet pussas

    etc..

    Var hur lyckat som helst.. alla var med och talade om vädret etc.. för att försöka få Bingo, var superlyckat

  • VI20130831
    strawberrycharm skrev 2013-03-31 13:54:36 följande:
    hur får man reda på de rätta svaret och när under kvällen gavs de rätta svaren ?

    Undrar jag med. vi ska ha mingel i tre timmar efter vigseln så det vore kanske något....


    Så kan ju de som vill delta kanske...


  • 1337Lise

    Vi har också tänkt att ha bordsbingo men jag undrar med när man utser vinnare. Ropar man "bingo" när man klarat brickan - vad händer då om nån får bingo mitt under ett tal? =P 

  • filipl

    Kan också starkt rekommendera att köra mingel-bingo innan middagen. Precis som Whirlie skriver så kan folk först vara lite skeptiska, men det har alltid blivit succe! =)
    Mitt bästa tips är att verkligen fundera igenom så att "attributen" som ska passa in på dina gäster verkligen blir personliga. Då underlättar du för dina gäster att verkligen lära känna varandra.

    Nu senast använde jag mig av gettingtoknowyoubingo.com för att skapa bingo-brickorna. Det funkade hur bra som helst! =)

Svar på tråden Mingelbingo - hur?