• Undrar­en
    Äldre 19 Jul 19:26
    17238 visningar
    9 svar
    9
    17238

    Hjälp mot hemorrojd?

    Snälla BT-besökare, hjälp mig lite här...

    Jag misstänker att jag har en hemorrojd. Min gynekolog sa nämligen det, i ett helt annat sammanhang. Jag har haft problem med magen i flera år och den där utbuktningen vid analöppningen har varit där så länge jag kan minnas. Jag har inte haft några av de besvär som omnämns när jag läser om hemmorojder, men bara vetskapen av att den är där gör att jag tänker jag mer och mer på den..

    Jag är i 20-årsåldern och tycker att det är extremt pinsamt så fort jag ska ha sex och killen ens närmar sig det området.

    Nu till mina funderingar.. Eftersom jag inte har klda eller blöder så är det väl meningslöst att använda någon av de salvor som finns va? Har läst om olika behandlingar som operation och gummiband.. Men finns det inget jag kan göra själv? Typ..knyta om nåt så den jäveln skrumpnar och dör? =) Jag vill helt inte gå till läkare. Min gynekolog sa bara att det är mer besvärligt att ta bort hemorrojder, än att låta dem vara kvar. Men jag mår ju psykiskt dåligt så fort jag ska ha sex.. Okej om jag fött barn eller var överviktig, då skulle jag kunna leva med det, men det har jag inte. Har ni några tips?

  • Svar på tråden Hjälp mot hemorrojd?
  • tattar­-Emma
    Äldre 19 Jul 20:56
    #0

    Prova med Xyloproct du (finns i kylen på apoteket) och använd det ett par gånger om dagen tills tuben tar slut, det hjälper nog lite iaf. Åtminstone så länge du håller på.

  • Undrar­en
    Äldre 19 Jul 22:24
    #0

    Men den lindrar väl bara vid klåda eller sprickor? Eller menar du att den kan göra dem mindre också..?

    Jag är tveksam till att något sådant hjälper.. Men prova kan jag ju alltid! Tack för tipset!

    Fler råd?

  • sharya
    Äldre 20 Jul 12:46
    #0

    Jag har haft en sådan i alla år, haft mängder med pojkvänner men ALDRIG NÅGONSIN att någon har reagerat på den. Har du inga besvär är det nog bara dumt att börja mixtra med salvor på egen hand. Den lär inte bli mindre heller utan finnas som en liten "skinnflik". Inget att bry sig om alltså och knappast något killen lägger märke till vid sex.

  • tattar­-Emma
    Äldre 20 Jul 12:53
    #0

    Jag håller inte med, jag tror den kan bli något mindre och det är säkert ingen fara att använda receptfri salva.

  • Undrar­en
    Äldre 20 Jul 18:05
    #0

    Okej, två helt olika åsikter alltså. Jag tror jag försöker med salva ett tag och händer det inget så...ger jag väl upp.

    Sharya: Hur stor är den du har då? Om det inte är för intimt att svara på..

  • Smulan­01
    Äldre 1 Aug 13:07
    #7

    Om man har hemorrojder kan som man redan behandlat mot klåda och sånt (eller aldrig haft klåda mm) men fortfarande har utbuktningen kvar vid analöppningen så kan man gå till doktorn och ganska så lätt bränna bort den.

  • Aniara­4
    Äldre 1 Aug 23:18
    #8

    Ja, det kanske har hänt en del sedan tråden var aktuell för 6 år sedan och tills någon arkeolog grävde fram den för att göra reklam för en produkt... hm...

  • Aniara­4
    Äldre 15 May 13:35
    #10
    Aniara4 skrev 2013-08-01 23:18:14 följande:

    Ja, det kanske har hänt en del sedan tråden var aktuell för 6 år sedan och tills någon arkeolog grävde fram den för att göra reklam för en produkt... hm...


    Linda3711 skrev 2014-05-15 11:11:33 följande:

    Hemorrojd behandling -  Den här produkten hjälpte mig att få bort mina obehagliga hemorrojder.


    Alltså ibland blir det nästan komiskt.

  • Äldre 9 Apr 08:03
    #9

    Hemorrojd behandling - http://bit.ly/25Qy7fC Den här produkten hjälpte mig att få bort mina obehagliga hemorrojder.

Svar på tråden Hjälp mot hemorrojd?