• Annika­_20
    Äldre 3 Mar 11:06
    11224 visningar
    4 svar
    4
    11224

    Gifta sig med en amerikansk medborgare! snälla Hjälp!

    Ja.. Då var man här. Plannera sitt bröllop :) alltid roligt. Men jag är orolig och kan knappt sova för alla frågor som träder fram när man ska somna-säkert många som känner igen sig. Jag har lite frågor till er hoppas ni kan svara på dom.
    Jag ska gifta mig med en kille från dallas (amerikansk medborgare) och det är runt det alla mina frågor kretsar. Efter bröllopet vill jag flytta till honom i Dallas. Här e några av mina tusen frågor.
    1. Kan vi gifta oss på amerikanska ambasaden i sverige och andöka om visum för mig samtidigt? Tar det lång tid om det går`?
    2. Någon som har gift sig med en amerikan i usa och vet hur det går till?
    3. Hur mycket kostar det?
    jag har försökt att ringa till amerikanska ambasaden i stockholm men det e nästan omöjligt att komma fram. Dom har ju bara teletid mellan 1 o tre.
    Så därför vänder jag mig hit för att höra om ni vet något. All info är välkommen.
    4. Hur gör man med hindersprövningen om han är amerikan och jag är svensk. Måste vi fylla i den tillsammans?
    ja .. Jag vet inte om jag vågar ställa fler frågor. Svarar någon så skriver ´jag mer efter det.
    Snälla jag e desperat. (han är i usa nu och jag längtar!! hehe)
    Tacksamm för svar. Kram Annika

  • Svar på tråden Gifta sig med en amerikansk medborgare! snälla Hjälp!
  • Annika­_20
    Äldre 3 Mar 11:11
    #0

    Jag glömde att skriva att vi tänker gifta oss borgligt. ;) är det skillnad på det här o i amerika ( se ännu en fråga hehe )
    kram

  • Reeber­t
    Äldre 3 Mar 11:35
    #0

    Hej Annika_20!
    Unfortunately I cannot answer a lot of your questions, but I do know that you will get your visa to live in the U.S. a LOT faster if you apply for it from within Sweden. Also, if your fiancé has been in Sweden for over two years he can write for his own hindersprovning, but if not he will need the marriage laws of Texas officially translated into Swedish and a statement (from a pastor or judge or something) that basically says he is single and can legally get married. There is a wonderful website that can definitely answer all your questions though. If you go to the 'original forum' at www.amerikanska.com/talkforum/index.html There are lots of people who have already done what you are planning and can give you definite answers on the costs etc. Good luck! :)

  • Sommar­-04
    Äldre 3 Mar 17:35
    #0

    Det har diskuterats en hel del har runt just det har att gifta sig amerikanskt/svenskt. gor en soning pa usa eller amerika sa kommer det sakert upp en hel del.

  • Äldre 12 Dec 23:34
    #4

    Jag är i begrepp att gifta mig med en  amerikansk man i USA
    undrar hur jag kan beställa en hindersprövning som gäller för
    att gift oss i USA

    Antar att jag behöver ett personbevis och båda dessa blanketter utskrivna
    på engelska

    med vänlig hälsning
    Bodil Nyberg
    Spelmanshöjden 14
    Sundbyberg

Svar på tråden Gifta sig med en amerikansk medborgare! snälla Hjälp!