• Carolina05

    Vad ska vi göra på Möhippan? TIPS!!!!

    Nu ska snart min kusin gifta sig och jag vill ha tips på vad man kan göra på Möhippa
    i Karlskrona. SNÄLLA ni som varit på Möhippa berätta vad ni gjorde, ni som har roliga ideer kom med dem! Behöver verkligen roliga Tips!!!!!!!!!!

  • Svar på tråden Vad ska vi göra på Möhippan? TIPS!!!!
  • Carolina05

    Någon som vet en bra studio i Karlskrona att spela in en låt i? Vore kul att låta bruden sjunga.

  • Pomodoro

    Jag blev bortrovad till Granum dar vi badade i vedeldade tunnor och svalkade oss i en kall back!
    Det var i april, men kandes som en junidag eftersom vattnet i tunnorna ar 38 grader. Helt underbar dag!

  • Janna

    Jag fick en kartong levererad med en motorcykeloutfit å blev upphämtad på ett angett ställe å fick åka MC i en timma som början på min möhippa - det kan rekommenderas! ;)
    Fick göra ett provdyk med instruktör i bassäng, åxå väldigt coolt!

  • jcv

    Försök hitta på nåt som hon aldrig gjort förut, det behöver inte vara nåt extremt.
    Jag fick dansa orientalisk magdans med hela möhippegänget (vi hade superskoj!).
    Har också varit på en möhippa där vi spelade curling! Låter kanske trist men vi låg på isen och asgarvade!! Det är superroligt!

  • fru?

    Jag fick köra gocart och lära mig silversmide, sååå kul. Och jag och tjejerna har egengjorda minnen av möhippan. Jag gjorde en armring med ett hjärta som hänger och tjejerna gjorde blommor, en del som ringar och några som hängen till halsband

  • festfixare1

    vi hade sumobrottning, den firman kom till vilken stad man ville. verkligen skitkul vi skrattade konstant i 2 timmar. kan också rekomendera linedance

  • Sandymon

    Min möhippa var jättelyckad! I korta drag: Skattjakt efter karta, de hade var och en grävt ner gamla "minnen", tex foton, brev jag skrivit till dem, osv som de under dagen klistrade in i ett album. Verkligen en rolig nostalgitripp. Sen hade de letat upp mina ex, som ringde under dan för att önska lycka till! Superkul att prata med killen man var tillsammans med i 6:an, tex. Sen hade vi danskurs och avslutade med middag och "disco" på uteställe! Lycka till!!

  • tonkan

    Jag kan rekommendera följande aktiviteter:

    1. Mordmysterium
    www.mordmysterium.se
    Här genomför ni en mordgåta tillsammans under en middag på restaurang eller hemma. Alla får varsin roll och det händer grejer hela tiden. En i gänget är kvällens mördare. Finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.

    2. Gökboet (Göteborg)
    www.gokboet.se
    De har allt inom aktiviteter. perfekt ställe för svensexor och möhippor. Bra och trevlig personal.

  • Azra

    Jag blev hippad i lördags och vi var på Boda Borg i Karlskrona. Mycket roligt!! Svettigt och man fick tänka mycket. det var väldigt roligt!!!

  • burken

    Lägg ner lite tid på kidnappningen! Det är så himla roligt att luras, ofta så försöker man som brud klura ut när och hur och går omkring och är orolig mest hela tiden, då är det roligt att faktiskt lyckas med kidnappningen.

  • rolander

    Vi gick en kurs i "pärlteknik" och fick göra våra egna smycken! Fantastiskt kul om man gillar att pyssla!

  • Eurolady

    som sagts ovan är kidnappningen rätt viktigt. Jag var säker på att kidnappas en viss helg, eftersom en kompis boende utomlands skulle vara i Stockholm då. Så jag var helt inställd på lördagen, men blev tagen på jobbet på fredag eftermiddag. Snacka om chockad! Trodde aldrig de skulle komma till jobbet.

    Sen fick jag åka motorcykel, precis som någon annan, vilket var jättekul.

    En annan grej jag fick göra som var kul och annorlunda var att leka brandman. En av mina kompisars män jobbar som brandman, så jag fick sätta på mig hela uniformen, åka brandstege och även stolpen. Men han sa att de gör sånt för andra möhippor också, även där det inte finns någon relation, så ett tips är att ta kontakt med den lokala brandstationen och höra om ni kan få komma dit.

  • 120509

    "Prova på" magdans brukar vara succé som ett av inslagen, Jag har själv gjort åtskilliga möhippor, alltid lika kul för alla parter! Tyvärr är du lite långt bort, men sök på magdans eller Orientalisk dans! Lycka till!

Svar på tråden Vad ska vi göra på Möhippan? TIPS!!!!