• LindaB­irgitt­a
    Äldre 18 Jun 23:20
    5306 visningar
    73 svar
    73
    5306

    Korsett!!

    Tyvärr, jag tror att ProudWoman har rätt. Annars kan man ju beställa på nätet, även måttbeställa. Det är också möjligt att någon butik har en "korsett" med plastskenor. Men dessa är framför allt dekorativa och ger inte så mycket stöd, det är tveksamt om de sitter en hel dag. Det går inte heller att snöra in midjan särskilt mycket.

    Om du däremot inte är ute efter en korsett utan snarare en torselett med kupor så bör du kunna hitta det i vilken vanlig underklädesbutik som helst förutsatt att du inte har en väldigt udda storlek.

  • LindaB­irgitt­a
    Äldre 18 Jun 23:33
    #0

    Ja, vill du få in magen är det ju helt klart en korsett du ska ha.

  • LindaB­irgitt­a
    Äldre 19 Jun 14:05
    #0

    sambolina

    En korsett kan ha enbart snörning men är ju då lite svår, för att inte säga omöjlig, att ta på sig själv. Därför är det ganska vanligt med knäppning fram, mycket mer praktiskt i dagens samhälle när folk inte har anställda påkläderskor. :) De Snöfrid säljer färdiga har knäppning.

    Vilket som ger "bäst" resultat beror ju på vilket resultat du vill ha. En body kan förvisso verka lite slankande och utjämnande, men om du vill trolla fram en rejäl midja är det bara en korsett med stålfjädrar som hjälper.

    Jag tycker för övrigt att det är bekvämare att både sitta ner och röra sig i en korsett med stålfjädrar eftersom dessa är mer flexibla och böjer sig även i sidled. De plastskenor som brukar sitta i torseletter och billiga korsetter böjer sig bara åt ett håll och brukar därför "bulka ut" ganska obekvämt när man sätter sig.

    Vill du däremot ha maximal rörelsefrihet och nöjer dig med en lätt slankande effekt är en body förmodligen det bästa alternativet (en control-trosa fungerar säkert minst lika bra, men känns nog inte lika kul på bröllopsnatten)

  • LindaB­irgitt­a
    Äldre 19 Jun 17:19
    #0

    Septemberbride

    Det är tyvärr som ProudWoman säger, korsetter är så där dyra. "Korsetter" med plastskenor och torseletter är främst avsedda att vara dekorativa, tyvärr. De är inte gjorda för att forma figuren. Då är de trosor och strumpbyxor som finns bättre. Och så finns det ju andra typer av plagg som håller in magen. Exempelvis sånna där tajta "underklänningar", Body Slimmers brukar de kallas tror jag. "Midjekorsetter" med plastskenor kan också ta bort lite mage (då kan du ha en vanlig BH ger bättre stöd än "plastskenekorsetterna"). Gå till närmsta underklädesbutik så kan de säkert hjälpa dig.

  • LindaB­irgitt­a
    Äldre 20 Jun 16:43
    #0

    ProudWoman och Juice8

    Jag tror att de i vissa Twilfit-butiker har Maidenforms maggördel med plastskenor. Och den är faktiskt rätt bra för att hålla in lite putmage. Jag har en och använder den rätt ofta. Det är ju absolut ingen korsett, men den är något mer effektiv än t.ex. trosor och strumpbyxor som ska hålla in. Det kan kanske vara en sån de har?

  • LindaB­irgitt­a
    Äldre 20 Jun 17:00
    #0

    BimBims Mamma

    Den där har också plastskenor och är mer avsedd för att vara snygg än för att hålla in. Bröllopsdagen är ju dessutom ganska lång. Det är möjligt att den korsett av den typen sitter uppe om man är mycket liten och nätt med små bröst. Men vi som har lite att hålla in och upp behöver rejälare doningar. Vill man byta om till något fräscht och vackert (mindre svettigt kanske om man gifter sig en varm sommardag) inför natten kan säkert det där vara ett bra alternativ.

  • LindaB­irgitt­a
    Äldre 21 Jun 00:11
    #0

    zukigirl
    De brukar ha planchetter fram dvs. en sorts kraftiga hyskor. Man behöver alltså inte snöra på sig den. Däremot brukar de ju ha snörning i ryggen som man kan dra åt eller släppa på beroende på hur hårt ihopdragen man vill ha den. En beskrivning på hur man gör brukar följa med om man vill snöra om den. Men du kan alltså sätta på dig den själv. Inte svårt alls.

    Juice8
    Ja, jag har en om det är den från Maidenform. På mig fungerar den bra. Jag är inte så jättebred, men har ju lite mage efter att ha fött barn och den håller in magen bra. Den ger ju däremot ingen jättesmal midja som en riktig korsett gör, men det beror ju på vad man är ute efter för stunden.

  • LindaB­irgitt­a
    Äldre 21 Jun 16:44
    #0

    Flexees...ja, det kanske är så den heter. Det är i alla fall en sån jag försökte beskriva nyss. I så fall finns den alltså på Twilfit också.

Svar på tråden Korsett!!