• sugarbomb

    OT; Fulaste ordet?

    Ok, vi har trådar som fulaste modet och äckligast på kroppen. Nu e det dax för att kora Svenskans absolut fulaste ord...

    Jag börjar;
    Hora! Ett vidrigt ord som borde avskaffas! Användningen av detta har fullkomligt exploderat dom senaste 10 åren, blir lika förbannad varje gång jag hör det!
    Sedan måste jag slå ett slag för Svenne också.. Ett riktigt fult skällsord som till råga på allt fått en plats i svenska akademiens ordlista. (inte står väl blatte med..??)

    Ok er tur!

  • Svar på tråden OT; Fulaste ordet?
  • Oms

    men inte är väl Svenne ett skällsord? känenr flera som anväder begreppet Svenne om ngn som gör ngt ursvenskt oavsett om den personen e svensk eller ej. tycker däremot att det e slangoch dessutom talspråk och ska inte finnas med i svenska akademins ordlista

  • Meddelande borttaget
  • bruden-07

    OJ haha .. mitt inlägg fastnade i BT:s filter.....

  • MrsMoreira

    f**ta tycker jag är hemskt, samma med k*k faktiskt. Sedan gillar jag inte ordet "fruktansvärt", speciellt som det alltid används i fel sammanhang (istället för "otroligt" tex i en positiv mening)

  • Noomi

    Det fulaste ordet alla kategorier är vårtgård. Huvva!
    Sen klarar jag inte av ordet bibba, har förbjudit min sambo att använda det ordet. Jag är nog lite störd. :D

  • Fru Henax

    Klarar inte heller av ord som h*ra och liknande!
    Eller vårtgård...

    Men min nya "favorit" är SNÅLSUGGA! Lyssna på ordet... snålsugga! Min pappa kallade mig det härom veckan när han inte fick smakar mer godis... han sa dessutom "J*vla snålsugga!"... Men han sa det med glimten i ögat så då det blev bara kul! Men själva ordet SNÅLSUGGA är hemskt fult!!!

  • miffolina

    Kul att mina drygtrådar inspirerat andra!!!;)

    Jag tycker att när nyhetsankare o andra "förtroendepersoner" vad gäller språk använder engelska uttryck är otroligt fult. Svenska sprket är väl till för nåt. I en kursbok står det nåt i stil med att nu för tiden hålls bröllop ofta på "weekenden". Vadå "weekend"? Veckoslut!!!

  • Tian

    Avundsjuka är ju så fult att de inte ens knappt uttalas osm det stavas...
    Avenschuka.
    Blää..

Svar på tråden OT; Fulaste ordet?