*

• Billigare att köpa hus i USA eller Sverige?

2007-05-24 14:42:46 Läst 1975 gånger Totalt 5 svar
    chiqit­ita Visa endast
    2007-05-24 14:42:46

Jag är inte så insatt i husköp varken i Sverige eller USA. Men jag är bara nyfiken på vart det är billigast att köpa bostad och vad skillnaderna är. Och kan man verkligen tjäna på att äga hus i Sverige som man kan i USA? Går det upp på samma sätt?

• Miss Cykel Visa endast
    2007-05-24 14:51:09 #0

Kan egentligen inget om USA (bor själv i England), men spontant skulle jag säga att man varken kan generalisera Sverige eller USA. Det måste ju skilja enormt mycket om du köper hus i Stockholm eller Jokkmokk, alternativt på Manhattan eller någon liten håla i Utah. Så du får nog studera områden först! :)

• Kristi­na07 Visa endast
    2007-05-24 15:03:19 #0

Precis!

Storstad som storstad, vart du dig i världen vänder...

Flyttade från en amerikansk småstad till Stockholm och fick inte ens råd med ett skjul! Flyttar man från Stockholm till en mindre stad i USA borde det däremot bli pengar över!

• Lena+M­attias­=sant Visa endast
    2007-05-24 15:11:52 #0

Väljer du rätt området kan priserna gå upp massor och du kan tjäna stora pengar. Dock blir nog mera av vinsten skatt i sverige.

• Kaffem­oster Visa endast
    2007-05-24 19:53:17 #0

Om man jämför Västerås och Raleigh (North Carolina), så får man ett större hus för slantarna i USA. Flyttar man till Dallas, får man ett ändå större hus ...
    Vårt hus har gått upp ganska mycket i värde under de 7 år vi haft huset. Vi köpte det för 182 tusen dollars, och liknande hus på gatan sålde nyss för 245 tusen dollars ...

• 2007-05-24 20:08:19 #0

Manhattan är dyrare än Falun men Stockholm är dyrare än Hatch, Georgia

Svara i tråden
Logga in
Bli medlem

Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Ekonomi & budget

Innehåll

Missa inte

Hitta lokala företag

Alltid aktuellt på vigsel

Tips för festen

Alltid populärt på mode

Annat innehåll

Veckans par

Veckans fråga

Vilken årstid vill du eller har du gift dig?

Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.

Senaste artiklar