• CoolaLenn

    Hjäääälp ! Hur får man bort finnar på ryggen ?

    Har ett problem har finnar på ryggen är ju väldigt jobbigt nu till sommaren på avslutningen ska jag ha en kläning som man ser ryggen på vill varkligen få bort dom ! Snälla Snälla Hjälp mig !

  • Svar på tråden Hjäääälp ! Hur får man bort finnar på ryggen ?
  • evilpezz

    Det kan vara bra att använda en peeling några dagar veckan! Även lägga en ler mask på ryggen som drar ut orenheter!!
    Gå annars till en hud terapeut som kan göra en rygg beh på dig! I värsta fall sola lite såsyns de mindre eller sminka över dem !

  • daria

    Skrubba ryggen varje gång du duschar!
    Köp sånadär grova fingervantar, skrubbvantar, de kostar kanske 29 spänn på ica. Sen tar du duschtvål på och skrubbar ryggen och hela kroppen varje gång du duschar. Det blir snabbt beroendeframkallande, jag lovar! Så blev jag i princip helt av med finnarna på ryggen. Men det tar lite tid, så ha tålamod.

  • Brud 2008

    Jag hade finnar på ryggen för ett antal år sedan, och för mig hjälpte det att peela och tvätta med ansiktstvål mot fet hy.

  • jessa76

    Prova Body Shops aloevera-produkter.
    Det finns rengöring, ansiktsvatten och scrub. Ta det försiktigt när du scrubbar så du inte retar huden så den producerar mer fett och därmed finnar. Pröva också att äta öljäst eller vanliga jästtabletter alternativ Bjäst (finns i påse). Det finns tabletter och Bjäst på hälsokostaffärer.
    Se till att du får i alla nödvändiga fettsyror också (omega-3 etc)och även alla andra vitaminer. Det finns ett paket med alla nödvändiga vitaminer som heter All-in-one. Kan vara värt att prova!
    En sista grej! Skär ner på sockret. Socker stimulerar insulin som stimulerar testosteron som i sin tur kan ge mer finnar. Lycka till och kom i håg att du inte är ensam om detta problem (även om det känns så när man ser alla med fina finnfria ryggar).

  • brudkronan

    Om du har långt hår och använder hårbalsam, så var noga med att skölja/skrubba rent ryggen också efter att du sköljt ur hårbalsamet ur håret. Hårbalsam har en tendens att täppa till porer och orsaka finnar har jag hört.

  • B1LLy

    jag undrar oxå över det-fast mer över ärren som blir kvar efter finnarna-ska oxå ha en brudklänning som e lågt skuren å vill inte fläckarna jag har på ryggen...ngn som vet?

Svar på tråden Hjäääälp ! Hur får man bort finnar på ryggen ?