• LukasU

    Gravyr i förlovningsring?

    Nu har vi efter många turer bestämt oss för att gå tillsammans och titta på förlovningsringar. Hur ska vi göra med texten i ringarna? Vilket datum ska vi skriva? Ingen har ju friat direkt.

  • Svar på tråden Gravyr i förlovningsring?
  • Blue Moon

    Vi skrev varandras namn, dubbelhjärta och så datum då vi skulle förlova oss.

  • Fru Cinderella

    Vi skrev det datumet vi förlovade oss! (Jag friade men vi skrev det datumet då vi bytte ringar)

  • LukasU

    Så ni bestämde ett förlovningsdatum? Hur gjorde ni sen då? Friade någon den dagen eller vad? Hur firade ni den dagen?

  • pralm

    vi bestämde att vi ville förlova oss helt enkelt och valde en dag vi tyckte om (i vårt fall julafton 02 :))
    så det datumet står i våra förlovningsringar
    och sen friade min blivande nu på alla hjärtansdag
    och vi gifter oss den 12 maj
    så 12 maj 07 står ju då i vigselringen :)
    grattis till förlovningen! :)

  • pralm

    glömde säga att vi har skrivit bådas namn i förlovningsringarna och i vigselringen :)

  • Fru Cinderella

    Vi bara bytte ringar den dagen vi hade bestämt oss under en picknick.. sen på kvällen åt vi trerätters på resaurang.

  • Joleen

    Jag tycker inte att man behöver ha datum! Vi kommer inte att ha det då vi dels inte tycker att det är så viktigt och dels tycker att det är så vanligt så det känns inte kul.

  • Forsfors

    vi valde ringar, sen bestämde vi ett datum då förlovningen skulle ske och den dagen så tog vi med oss ringarna, åt middag på vår favoritrestaurang och bytte ringar till efterätten. Vi hade pratat om att förlova oss i flera år innan, men det blev inte av förräns sambon bestämt drog med mig in i en guldsmedsaffär och sa att vi skulle köpa ringar. Datumet bestämdes i affären efter hur fort vi kunde få ringarna och efter vilken dag det passade att gå ut och äta och det datumet + den andres namn graverades in i ringarna.

  • brud25aug

    När vi förlovade oss skrev vi datum, namn samt A V O som står för amor vincit omnia= kärleken övervinner allt på latin. Nu när vi skickade ut våra bröllopsinbjudningar har vi amor vincit omnia som "vår" signatur för att få en liten egen prägel. Vi är inte så mkt frö bilder på hjärtan, ringar mm på inbjudningar.

  • Utomlands-brud

    Hej LukasU! Jag tycker att ni ska bestämma en datum t.ex. samma dag som ni får ringarna eller någon dag efter där ni gör något mysigt och speciellt och antingen att du friar då eller att ni bara växlar ringarna, men det är ju mer romantiskt om någon friar!

Svar på tråden Gravyr i förlovningsring?