• Teta
    Äldre 17 Mar 17:15
    110496 visningar
    16 svar
    16
    110496

    basiron, hur snabbt ser jag resultat?

    Jag ska gifta mig om tre veckor och har plötsligt fått massor med plitor och finnar på ryggen. Detta innebär panik för mig eftersom jag ska ha halterneck klänning och uppsatt hår.
    Jag var och köpte Basiron på Apoteket idag och har strukit på detta. Finns det någon som vet hur fort det verkar? Hur fungerar det ihop med solning? Det står att man inte ska ha det i samband med solariesolning, men om man tvättar av det innan? Kanske finns det andra medel som är mer effektiva?

    Hoppas att nån har erfarenheter som kan hjälpa mig.

  • Svar på tråden basiron, hur snabbt ser jag resultat?
  • jessis­ca
    Äldre 17 Mar 17:17
    #0

    åh, jag vet inte fort d verkar, men jag vet ATT d verkar! har kompisar som har provat som har vart jättenöjda... men apropå solariet så tror jag d handlar just om att inte utsatta huden för strålning när du har krämen på. om du tvättar noga innan du solar så bör d inte va några problem.

  • Maggie­s
    Äldre 17 Mar 17:36
    #0

    Var även försiktig med kläder du har mot ryggen när den är insmord. Det bleks väldigt lätt av krämen.

  • Lucia0­5
    Äldre 17 Mar 17:38
    #0

    Ta det försiktigt med basiron.
    Det hjälper, men huden blir väldigt torr.

  • Modest­ie
    Äldre 17 Mar 17:51
    #0

    Om 5-6 veckor bör du fått ett bra resultat. Tyvärr måste man ha tålamod med alla aknemedel och ofta får stressade brudar plitor, försök stressa av!

  • lightf­ish
    Äldre 17 Mar 17:54
    #0

    Försök använda peeling med fuktgivande effekt. Och sen glöm inte att smörja in morgon OCH kväll :)

  • Sweetp­ea
    Äldre 17 Mar 18:00
    #0

    För mig fungerar det inte alls - min hud blir röd och alldeles svullen av Basiron, så tar det försiktigt!

  • Teta
    Äldre 17 Mar 18:29
    #0

    Kankse dum fråga...
    Om jag smörjer in mig med Basiron på kvällen, när kan jag smörja med fuktktäm då? Efter en timme eller på morgonen efter? Ska man verkligen använda peeling samtidigt eller blir det värre då?

  • Teta
    Äldre 17 Mar 20:13
    #0

    puffepuff

  • missZa­pon
    Äldre 17 Mar 22:52
    #0

    Jag använder själv basiron för tillfället. Har fått mycket stora finnar på ryggen och använt krämen mest där, såg resultat redan efter två dagar! Men bra blev det inte förns efter drygt en vecka. Sen så är det bra att smörja in ett tag efter att det blivit bra för långvarigt resultat. Har även använt lite i ansiktet och det fungerar bra. Blir lite torr och fnasig om jag har på kinderna men för övrigt har den inte torkat ut huden, men jag har en ganska typisk fet T-zon, så det har väl med hudtyp att göra.

    Angående hurkräm så har jag gjort så att jag alltid smörjer in huden med vanlig lotion efter duschen eller efter att jag tvättat bort smink, precis som tidigare. Sen tar jag på basiron efter att hudlotionen känns helt torr.

    Vill även lägga en varning på att det verkligen bleker textiler. Akta lakan och kläder!

    Jag skulle tipsa dig om att köra intensivt med basiron i typ en vecka nu först och inte sola under tiden. Sen kan du kanske gå ner och bara smörja en gång om dagen och då sola, men bara när du tvättat bort krämen noga! Solar du med krämen på så kan du lätt bli flammig, sen dagarna före bröllopet skulle jag använda basiron igen ävenom finnarna är borta bara för att förhindra nya.

    Lycka till!

  • tinuli­na
    Äldre 18 Mar 12:39
    #0

    Hej!
    Det är väldugt viktigt att smörja huden med en fuktkräm efter Basiron, annars blir den torr och känslig. Du kan läsa allt om hur man ska använda produkter med benzoyl peroxid på acne.com.

    Basiron hjälper men det gäller att kunna hantera pridukten på ett bra sätt, alltså
    1. rengöring av huden
    2. Basiron
    3.Fuktkräm (ex Neutrogena) finns att köpa på apoteket.

  • Modest­ie
    Äldre 18 Mar 18:35
    #0

    Du bör smörja med fuktkräm i samband med att du tar på Basironet. Förut smorde jag bara på morgonen och blev fnsasig till slut. Nu kör jag med fuktkröäm direkt efter (på) Basironet, funkar utmärkt.

  • Halmst­adNill­a
    Äldre 18 Mar 19:19
    #0

    ok.. bara en VARNING! Basiron blek nåt enormt! Ha ett gammalt slitet örngott i sängen och torka dej med en gammal handduk.. Min m2b har använt basiron i flera år o det är ingen ide för oss att köpa nya lakan förrän han slutar... Alla våra örngott är blekta... Mörka tyger blir inte alltid blekare, mina grå lakan blev rosa av krämen osv.. Akta kläder osv oxå... speciellt om du smörjer in ryggen.. Ha ett linne under hela tiden, det hjälper inte om du låter krämen torka, lite svett o kläderna förstörs!!
    Värsta skrämselpropaganda... Min pojkvän har verkligen blivit bättre av krämen så den funkar, va bara försiktig me saker du är rädd om...

  • brud nästa år
    Äldre 18 Mar 20:19
    #0

    Basiron hade jag glömt att dt fanns. Det använde jag mycket när jag var yngre. Har för mig att det var rätt så efektivt men det fläckar ner lakan och kläder jättelätt så var försiktig.

  • Sibbis
    Äldre 18 Mar 20:31
    #0

    OK, nu ska apotekaren lägga sig i diskussionen igen :P

    Börja ALLTID med att göra rent huden ordentligt, inte bara vanlig tvål utan helst något ansiktsvatten eller något.

    Vilken styrka har du köpt? 5 eller 10%? I vilket fall kan du börja med att smörja in en gång om dagen, gärna till kvällen, o precis som de skriver ovan är det VÄLDIGT blekande, så var försiktig... Angående att smörja in är det ingen större idé att göra det precis i samband med basiron, låt det hellre gå en stund, typ en timme, o så smörjer du på då och igen sen på morgonen. Se då till att välja en kräm med så lite fett som möjligt, apoteket har fuktgeler som egentligen är till ansikte men som går bra till ryggen oxå.

    Angående solningen så är det så att du ska undvika det HELT under tiden du behandlar med Basiron. Annars är risken väldigt stor att du reagerar på strålningen o istället för blemmor o finnar får du istället eksem o i värsta fall solsår...

    Full effekt av läkemedlet förrän efter ett par månader MEN lite resultat får du redan efter några veckor :D

    Om det är viktigt för dig att få sola lite, är det inte helt omöjligt att det kan räcka med att du använder något med salicylsyra, det är uttorkande och öppnar upp porerna oxå. Det är ok att sola med det på, bara du ser till att smörja smörja smörja...

    LYCKA till! Jag ska hålla tummar o tår för att det blir bättre!

  • Äldre 4 Jul 12:10
    #15

    Tabletter mot akne - bit.ly/1AzLsXI
    Började ta den när jag hade hemska akne utslag, dom började försvinna och sen dess har jag använt den som förebyggande. 

  • Fri 9 Sep 2022 11:04
    #16

    Acne tabletter - https://derminax.lv Dottern min använt detta och det funkade bra. 

Svar på tråden basiron, hur snabbt ser jag resultat?