• Engäst
    Äldre 7 Mar 21:51
    18325 visningar
    15 svar
    15
    18325

    Handens fem fingrar

    Hallelåja,

    letar efter dessa noter till ett dop. Fann dem på Lemarcs hemsida men i "fel" tonart. Kantorn kunde inte transponera med kort varsel.

    Vill ha den versionen som Lisa Nilsson sjunger. Har provat notpoolen mfl redan...

  • Svar på tråden Handens fem fingrar
  • tulpan­flicka­n
    Äldre 7 Mar 22:07
    #0

    hej............................

  • Engäst
    Äldre 8 Mar 19:44
    #0

    Hej på dig du....????

  • Engäst
    Äldre 8 Mar 19:45
    #0

    Är det verkligen ingen som har denna låt??

  • thebru­d
    Äldre 8 Mar 19:46
    #0

    Vilken tonart skall det vara i? Och vilken tonart är det som Lemarc´s version är i? Eller vilken sida har du hittat den? Jag kanske kan transponera om den bara jag vet till vilken tonart :)

  • thebru­d
    Äldre 8 Mar 19:58
    #0

    Lisa Nilsson kör sin i C-dur...tror jag...lyssnar och spelar nu....Lemarc´s version spelas i G-dur.

  • Engäst
    Äldre 8 Mar 20:12
    #0

    Hm...sjunger dne gärna i Lisas version...G blir väl högt va???

  • Engäst
    Äldre 8 Mar 20:13
    #0

    www.lemarc.se hittade jag noterna

  • Engäst
    Äldre 8 Mar 20:18
    #0

    JAg vill ju ha den som Lisa sjunger den...Alltid en jakt på noter då en del kantorer inte kan transponera de man har. Önskar att jag kunde spela själv så jag slapp det här krånglet jämt...

  • thebru­d
    Äldre 8 Mar 20:20
    #0

    Ja G blir antingen högt eller jättelågt om man är tjej iaf :) Men jag kan transponera den till C om du vill? Not för not blir svårt att skriva ned men iaf ackorden,det kanske kan vara till någon hjälp?

  • Engäst
    Äldre 8 Mar 20:22
    #0

    Ja det måste väl räcka för en kantor eller....han ska iofs spela piano??? Jag borde gå en kurs i detta! Efter dryga 20 år som solist och INGA kunskaper i notvärlden....Du går GÄRNA skicka ackord om du har lust!!

  • Engäst
    Äldre 8 Mar 20:22
    #0

    susanne_eco@hotmail.com

    Den kanske är bra att ha??

  • thebru­d
    Äldre 8 Mar 20:32
    #0

    ska jobba lite på det! :)

  • Engäst
    Äldre 8 Mar 20:36
    #0

    Men tusen tack!! ska även sjunga Prins Noel, vad tror du om denna tonart.....???
    www.linnmaria.se/htm/noter.htm

  • thebru­d
    Äldre 8 Mar 21:07
    #0

    Nu har jag skickat fem fingrar till dig :) Hoppas den är begriplig hihi.
    Prins Noel tror jag aldrig att jag har hört däremot...ska kolla.

  • Äldre 13 Sep 21:45
    #15

    Heeeej! Jag ser i den gamla tråden att du hjälp till att ändra ackorden till Lisa Nilssons version. Skulle du kunna hjälpa mig oxå? :)


    Hjälp!
Svar på tråden Handens fem fingrar