• Majala­ja
    Äldre 12 Nov 11:29
    26108 visningar
    20 svar
    20
    26108

    Festlokal kring Västervik

    Hjälp!
    Vårt stora problem är att hitta en lämplig festlokal i Västervikstrakten. Innan vi har gjort det kan vi inte bestämma datum eller boka kyrka. Problemet är bara att det är svårt för oss "utbölingar" att känna till alla alternativ här i Västervik med omnejd. Vi har tittat på Gränsö slott, jättefint, och vi lutar nog åt det. Men vi vill ha fler alternativ, gärna där man kan fixa lite mer själv, exempelvis med catering, och där det inte behöver bli så dyrt.
    Vi planerar att gifta oss i maj och festlokalen ska ha plats för 70-80 gäster. Vi är ytterst tacksamma för tips, eftersom vi börjar bli väldigt modfällda nu...

  • Svar på tråden Festlokal kring Västervik
  • Majala­ja
    Äldre 12 Nov 11:51
    #0

    Hej Sofia!
    Tack för tipset. Tyvärr har vi inte hittat något via hemsidan. Vi har uppbådat alla krafter att hitta allt "officiellt". Men det verkar lönlöst. Så nu förlitar jag mig på tips om sådant man inte hittar om man inte är inföding.
    Har ni bestämt er för Gränsö eller blev det något annat? När gifter ni er? Bor du i Västervik?

  • Majala­ja
    Äldre 12 Nov 12:51
    #0

    Kalmar slott, det låter trevligt. Har alltid velat gifta mig där tidigare. Vi bodde faktiskt i Kalmar innan vi flyttade till Västervik.
    Min anknytning till Västervik är att jag bor och jobbar här. Men varken jag eller min sambo kommer härifrån.
    Då kanske din pappa kan ge tips om bra band också?

  • Majala­ja
    Äldre 12 Nov 16:15
    #0

    Hej Lilla A!
    Tack för tipset. Vi har redan varit och tittat på Stenhamravillan, som stället heter. Den ligger intill pensionatet och ligger jättefint vid vattnet. Däremot är vi inte helt nöjda med inredningen. Det var lite mycket "sommarstuga" över lokalen, heltäckningsmatta och träpanel kombinerat med fina vita dukar och gammeldags porslin. Vi är nog ute efter något mer stilrent, fast ändå till ett överkomligt pris. Men det verkar vara omöjligt att hitta. Det känns som om det är antingen slott eller samlingslokal som gäller här i krokarna, och att det inte finns så många lokaler i ett mer lagom mellanläge. Men jag har kanske fel?

  • Majala­ja
    Äldre 14 Nov 16:13
    #0

    Hej alla snälla tipsare!
    Jag ska kolla upp Odensviholm och Elsabo. Sommarbrud: vet du vem som äger Odensviholm?
    I dag har vi varit och tittat på en jättefin lokal, Ryvenäs herrgård. Jättefin stil och ligger fint, men tyvärr är den nog lite för liten. Vi behöver plats för minst 70 gäster. Så det är vårt stora problem just nu. När vi väl hittar bra lokaler, så är de oftast för små.

  • Majala­ja
    Äldre 16 Nov 15:40
    #0

    Hej!
    Det börjar faktiskt bli riktigt jobbigt, det här. De senaste dagarna har vi tittat på massor av lokaler, men ingen tycks passa våra behov. Det är inte det att vi är särskilt kräsna, men man vill ju att det ska vara fint, ligga bra till och vara stort nog att rymma 70-80 gäster. Kan man sedan fixa lite själv är det bara en fördel.

    För oss tycks de riktigt fina ställena bli för små (utom Gränsö slott då, som fortfarande finns med i planerna), och de stora lokalerna är lite tråkiga. Odensviholm har tydligen slutat hyra ut till bröllop, upptäckte vi också.

    Fler tips mottages tacksamt!

  • Majala­ja
    Äldre 22 Nov 17:49
    #0

    Hej!

    Tack för tipsen. Vi får se vad det blir.

    Brittaomorgan, jag blev lite nyfiken på Snasfäll. Kan du ge mig lite mer information om det stället, hur man hittar det och vem man kontaktar.

    Vi funderar också på Törnsfalls kyrka. Men samma problem kvarstår - vi vågar inte boka ett datum och utgå från det när vi bokar festlokal. Det känns viktigare att lokalen blir bra.

    Annars har vi varit och tittat på de flesta av de lokaler jag fått tips om. Men än har vi inte hittat den perfekta. Inte som vi är överens om alla fall. Själv skulle jag inte direkt bli missnöjd med alternativet Gränsö slott... Det är verkligen underbart vackert där - fast dyrt som sagt. Men om och när vi väl är överens om det, lär ju det vara uppbokat för länge sedan... Det blir väl till att skjuta på bröllopet i så fall.

  • Majala­ja
    Äldre 5 Jan 19:45
    #0

    Hej!
    Jodå, jag kollar fortfarande denna tråd då och då. Men vi har faktiskt bokat nu, gjorde det för någon månad sedan. Det blev Gränsö även för oss. Tyckte först att det var lite för dyrt, men som du säger, Puma, så ingår ju allt. När vi räknade på kostnaderna för att hyra annan lokal och fixa med catering och allt annat, blev inte skillnaden så stor. Det är inte lätt att förhandla om priset i en sådan liten stad som Västervik. Konkurrensen är inte tillräckligt hård, helt enkelt.

    Puma, när gifter ni er? Och i vilken kyrka? Bor du i Västervik eller vilken är din anknytning hit?

Svar på tråden Festlokal kring Västervik