• Jane24
    Äldre 18 Aug 19:28
    5267 visningar
    9 svar
    9
    5267

    Någon som har tips på hur man lättast blir med barn??

    Hej !!

    Jag och min man har prövat i tre år nu utan skydd. Jag blir inte gravid. Va hos gynekolog för att kolla att jag inte har nått fel. Jag har endometrios men inga cystor mera. Jag borde kunna bli gravid. Men inget händer!!

  • Svar på tråden Någon som har tips på hur man lättast blir med barn??
  • Fru Abrams­son
    Äldre 18 Aug 19:47
    #0

    Hej!
    Vad tråkigt för er.

    När jag skulle bli gravid hörde jag talas om att man kan ta Bisolvon.
    En slemlösande tablett finns receptfritt på apoteket.
    Effekten skulle då bli att bisolvonet tunnar ut din aslemhinnor så att spermierna lättare kan ta sig igenom dina slemhinnor..
    Vet ej om det funkar, men testa kan man ju.

    Lycka till!

  • karinn­a
    Äldre 18 Aug 20:24
    #0

    Jag har hört flera som blivit hjälpta av akupunktur. Googla akupunktur +barnlöshet så får du en massa träffar att läsa mera på. Lycka till!

  • pickol­ina
    Äldre 18 Aug 20:42
    #0

    Nu är det ju så att det inte alltid är så lätt att bli med barn....

    Min syster har två barn och efter det hade de oskyddat sex i 5-7år innan de blev gravida igen....

  • Peppar­myntan
    Äldre 18 Aug 21:02
    #0

    Kop agglossningsstickor och kolla om du har agglossning och nar du har agglossning och forsoka pricka in sexet efter det. Om du inte vet nar du har sex sa ar det nog sakrast att ha sex tillrackligt ofta (varannan dag).

  • pickol­ina
    Äldre 18 Aug 22:07
    #0

    Precis... Håll koll på din ägglossning. Du är fertil ungefär 5dag före och 1dag efter ägglossning. Då är det bara att köra på... :)

  • Josefi­n82
    Äldre 20 Aug 11:16
    #0

    Det är möjligt att bli gravid fem dagar innan ägglossningen och en dag efter, men mest sannolikt dagen innan och samma dag. Konstigt att eran gynekolog inte erbjöd er mer hjälp, brukar dom göra när man försökt i ett år....

  • ia´s
    Äldre 20 Aug 11:33
    #0

    Jane24
    Har din make/sambo kollat sig??
    Det är kanske han som har för dålig kvalite på sina "soldater".

  • Felice
    Äldre 20 Aug 16:35
    #0

    Efter ett års försök har du ju rätt att få en utredning. Jag skulle absolut göra det.

    För mer direkta tips tycker jag att du ska regga dig på familjeliv.
    familjeliv.se/

  • tre.b.­mor
    Äldre 7 Sep 22:12
    #0

    Ett gammalt barnmorsketips är att äta zinktabletter, det tar ett tag att bygga upp förrådet i kroppen för vi får visst inte i oss det via kosten längre (enligt min homopat)Finns att köpa på hälsokost, lycka till!

Svar på tråden Någon som har tips på hur man lättast blir med barn??