• qbtq
    Äldre 5 Aug 12:04
    7267 visningar
    5 svar
    5
    7267

    Någon som haft/ska ha bröllop på Dalarö skans?

    Någon där ute som ska ha eller har haft bröllopet/festen på Dalarö Skans? Vi har vårt bröllop där om ett år och redan börjar ångesten komma, hur gör man med långväga gäster? Logistiken med taxibåtar? musik? etc.

    Någon som vill dela med sig av hur ni löste det eller tänker lösa det?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Någon som haft/ska ha bröllop på Dalarö skans?
  • 070825­brud
    Äldre 7 Aug 20:49
    #0

    Hej!
    Jag ska ha mitt bröllop på Dalarö skans nästa år också.

    Vi tänker boka en buss som går från stan till dalaröskans. Där väntar taxibåten som tar gästerna i omgångar.
    Då slipper gästerna känna oro hur de ska ta sig dit osv .

    Vi kommer att hyra en stor båt med ca 60 bäddar som gästerna kommer att betala självkostanspris på.
    Och på morgonen äter alla brunch tillsammans och sedan ser vi fram emot en båtfärd till stan med alla gästerna.

  • qbtq
    Äldre 9 Aug 18:41
    #0

    första tanken var att ordna hotellrum till gästerna på något av hotellen på dalarö (till självkostnadspris), dock så har de flesta hotell meddelat att dem inte tar emot gäster utifrån under helgerna på sommaren eftersom deras egna bröllop på hotellen går först. Började då se mig omkring efter en lösning med att hyra en buss, men efter att räknat på vad taxibåten kostar + hyra av buss fram och tillbaka så börjar man ångra valet av att ha bröllopet på en ö.

    Kommer ni att hyra "bröllopssviten" ute på dalarö skans eller åker ni med era gäster och bor på samma hotell?

  • Äldre 4 Feb 16:01
    #3

    hej vet att det här var länge sen men, vad var det för båt ni hyrde ? och vrt hitta ni den

  • Äldre 4 Feb 16:03
    #4

    Någon som vet vart man kan hyra en båt som gäster kan sova i typ 50-60 platser ??

  • Äldre 10 Feb 09:19
    #5

    Jag kan tipsa om fotograf på Dalarö fotografmalinnorlen.viewbook.com/
    och undrar om inte Vaxholmsbolaget kan hyra ut båtar, de kanske iaf vet vilka man kan kontakta :)

Svar på tråden Någon som haft/ska ha bröllop på Dalarö skans?