• Lill-Strumpa

    Panoramafönster på kyrka!!

    Var på bröllop i helgen utanför Karlskoga i en liten söt, intim kyrka med panoramafönster! Mot ängen med blommor och vatten. Det var SÅ vackert!! Så vill jag också gifta mig (men jag bor i Sthlm). Har ni några tips på detta "fenomen"?

  • Svar på tråden Panoramafönster på kyrka!!
  • fruRT

    St Lukas i Skövde! Underbar utsikt genom fönstret. Och kyrkan är liten och intim, och dessutom rund!

    Men, den ligger ju inte så nära huvudstaden direkt...
    /FruRT

  • Alba

    Gammal tråd, men jag är också på jakt. Kan tipsa eventuella andra som tittar förbi om Frösövallen utanför Östersund där EFS har en kyrka med rejäla fönster bortom altaret. EFS är en fristående del av svenska kyrkan så exakt vad som gäller för att vara där får man kolla upp. De har sommarverksamhet där, med kafé och vandrarhem. Det ligger uppe på en rejäl höjd med fin utsikt genom stora fönster på skog, sjö och blånande jämtlandsfjäll. Det är värt ett besök för att titta på utsikten och fika även om man inte planerar bröllop. Makalöst vackert såväl i späd vårgrönska som med brinnande höstlöv även om man bara kan få kaffe på sommaren.

    Själv bor jag i Skåne så några fjäll är inte aktuellt, men tips på kyrkor, kapell eller festlokaler som har "kontakt med naturen" längre söderut mottages tacksamt.

  • Iafia

    När det gäller kyrkor så kolla kyrkokartan.se om du inte gjort det redan. Finns markerat på karta var alla kyrkor ligger (det finns massor med kyrkor man inte ens har hört talas om) med ofta flertalet bilder. Hoppas det hjälper dig :)

Svar på tråden Panoramafönster på kyrka!!