• putte8­0
    Äldre 28 May 10:00
    2934 visningar
    8 svar
    8
    2934

    Champagne??

    Är det någon som ska ha bål istället för champagne? Var till systembolaget igår och tittade på champagne. Fick helt tänka om när jag räknade ut att bara champagne för ca 100 pers skulle kosta runt 13 000:- Funderar på att köra med bål istället. Eller är det någon som kan tipsa om en bra & billig champagne?

  • Svar på tråden Champagne??
  • Äldre 28 May 10:05
    #0

    Vill ni absolut ha champagne om det ska vara bubbligt eller går det bra med något mousserande vin istället?

    Det bör finnas flera trådar med förslag på prisvärt mousserande, mitt tips brukar vara Dopff Brut a 98 kr flaskan.

  • Lucia0­5
    Äldre 28 May 10:07
    #0

    Finns ingen anlednbing att lägga så mycket pengar på champagne. Köp några flaskor mousserande vin som är betydligt billigare och prova er fram till någon god sort. :)

  • Lucia0­5
    Äldre 28 May 10:08
    #0

    *anledning
    ;)

  • Josse8­2
    Äldre 28 May 10:11
    #0

    Visst kan man ha bål men det finns ju även mousserande vin...

  • Josse8­2
    Äldre 28 May 10:12
    #0

    Jag ser att fler hann före;)

  • Afrodi­te_070­801
    Äldre 28 May 10:12
    #0

    nejdå, inte ligger det så högt för champagne. finns många champagner som skall vara bra och goda för betydligt bättre pris.
    två flaskor som fått gott omdömme Jean de la fontaine rosé. ett rosa bubbligt champagne, torr, med viss sötma och fruktighet 199kr. en flaska = 8-10 glas.
    eller Jeanmaire brut (den ska vi ha) i omdömmet som jag nu läser står det god och lättdrucken med lätt ton av citrus och frisk eftersmak. små bubblor ger en lyxig upplevelse SSSS+ som betyg.
    också 199kr/ flaska om 750ml
    för 100 glas så behöver du då 10-12 flaskor. vilket ger ett pris på 1990-2388.
    vill du att varje gäst ska få två glas skumpa så dubblar du bara den summan. men några 13000 ska det då rakt inte kosta.
    finns champagne till lägre priser ändå. men dom där verkar både bra och prisvärda.

  • Kirsto
    Äldre 28 May 11:15
    #0

    Provade ett rosébubbel igår från Australien, Hardys stamps. Brut. Gott! 89:-/flaska (men servera inte jordgubbar till, för det smakade rakt inte gott. Choklad till var däremot helt rätt för min tunga iaf.)

  • Mrs.Mi­ller
    Äldre 28 May 13:29
    #0

    Ett annat tips är en rose cava från italien, frisk och mysigt rosa, Rose de Pinot Brut, 89:- flaskan.
    Lycka till!

Svar på tråden Champagne??