• Pilula­ria
    Äldre 14 May 00:25
    16403 visningar
    39 svar
    39
    16403

    Ni som gjort egen tårtställning!

    Jag har gjort en tårtställning men kan inte fota den än...(håller på att inhandla en ny kamera)

    Den är i plywood. En stor platta ca 90*60
    På den så har jag gjort tre tårtfat på pelare. Pelarna är gjorda av rundstav som är dekorerade med längsmed gående ränder...
    Svårt att förklara.

    Tårtfaten och pelarna har jag gjort vita och botten har jag klätt med möbeltyg, så det ska se ut som en gräsmatta...

    På den så kommer vi att ställa vårt brudpar från panduro(inget riktigt brudpar men en fin staty) och dekorera med gröna och lila plastfjärilar(3*3) från panduro.

  • Pilula­ria
    Äldre 15 May 18:29
    #0

    mie0608: Nu är den fotad men ligger på pappas kamera... Ska försöka få honom att komma i morgon så vi kan ladda ur den.

    Återkommer när det hänt!

  • Pilula­ria
    Äldre 18 May 09:49
    #0

    Baileys: Härligt att fler har vitt/lila grönt...

    Det kommer att bli "tok" bra ju!

  • Pilula­ria
    Äldre 19 May 22:20
    #0
  • Pilula­ria
    Äldre 21 May 23:31
    #0

    lindamarias: TACK!!!

    Strl beräknade jag på så sätt att jag tog tårtformarna, sedan tog jag till 3,5-4 cm runt om. Någon ritning finns inte men jag kan ju ta måtten om så önskas.

  • Pilula­ria
    Äldre 23 May 09:46
    #0

    Bride Aug-08: Hej, kul att du gillade den!

    Stavarna köpte jag på K-rauta, dom finns säkert på fler ställen (ex coop)Färgen jag använde var sånt som ja hade hemma i detta fall en vit hobbyfärg, sedan fick jag lacka den eftersom den var matt. Förslagsvis så använder man sig av en hobbylack(blank). På toppen av det hela(på plattorna) så använde jag dessutom en bänkfolie(så det skulle gå lätt att torka av. MEN jag ska låta göra plexiglasskivor att ha som tårtfat(vill inte ha tårtpapper som knölar och blir fult (säkert mycket billigare än min ide) ) så det blev lite överkurs, men man kommer ju på nya saker hela tiden...

Svar på tråden Ni som gjort egen tårtställning!