• Fröken Malm
    Äldre 10 May 11:03
    18751 visningar
    17 svar
    17
    18751

    Möhippa i Stockholm?!?!

    Hej!

    Jag ska vara med och anordna en möhippa i Stockholm i augusti.

    Någon som har tips på aktiviteter???

    (Bor inte där själv, det är därför jag frågar...)

  • Svar på tråden Möhippa i Stockholm?!?!
  • Peppar­myntan
    Äldre 10 May 11:09
    #0

    Spa
    Spela in egen cd skriva
    Fäktning
    Drejning
    Danslektioner
    Go-cart
    5-kamps aktiviteter
    Ridning

    Finns hur mycket som helst att välja på. Fundera igenom vad din kompis skulle uppskatta.

  • vilse i djunge­ln
    Äldre 10 May 11:18
    #0

    www.eventguiden.com/
    kanske hittarn du nåt här.

    Jag var med och planerade en möhippa där vi red ponnytav (adress fins på ovenstående länk, men vi var inte på solvalla utan Rastaborg på Ekerö. Var grymt kul. Annars åkte vi vattenskidor, hade picnic, badade bastu och åt middag på en mysig resturang.

    Vi hade också plan om att hyra en bastuflotte men det blev för dyrt.

    Frågan är ju hur din kompis är, vad syftet med möhippan är. Den jag var med och planerade hade syftet att vi skulle ha en kul men samtidigt mysig dag så att alla kunde lära känna varandra.

    Lycka till!

  • Fröken Malm
    Äldre 10 May 11:20
    #0

    Tack för tipsen!

    vilse i djungeln,
    Syftet med möhippan är också att ha det mysigt och lära känna varandra, ha en heldag och umgås.

    Men vi planerar att "kidnappa" henne och klä henne i slöja och kanske någpn t-shirt med tryck "Bride to be", eller nåt sånt. Kanske ge henne några uppdrag som inte är förnedrande fast större delen av dagen ha gemensamma aktiviteter.

  • lindam­arias
    Äldre 10 May 11:29
    #0

    Jag har varit med på flera möhippor i stockholm där vi gått till Centralbadet - bruden fick då en massage och sedan var det trevligt att basta o bubbla tillsammans :) vi gick sedan till en libanesisk restaurang o åt tillsammans. alla hade tagit med sig en present av något slag som skulle vara något speciellt för just den bruden - det var mkt uppskattat o även roligt att höra de olika motiveringarna till presenterna.

    jag vet även att några andra har låtit bruden gå till en silversmed där hon fick göra ett smycke.

  • Fröken Malm
    Äldre 10 May 11:33
    #0

    vilse i djungeln,

    Fastnade lite för det där med ponnytrav, men det stod inga priser på deras hemsida. Kommer du ihåg vad ni betalade?

  • Fröken Malm
    Äldre 10 May 11:34
    #0

    lindasmarias,

    Bra idé det där med present!!! Den idén snor jag.....hehe!

  • vilse i djunge­ln
    Äldre 10 May 13:29
    #0

    Jag kommer inte ihåg vad det kostade, men det var inte så farligt dyrt (men det var några år sen och det priset kan ju ha ändrats). Ring och fråga.

    Var dock grymt kul. Vi blev uppdelade i heat och sen var det final. Jag är ingen hästtjej, men tydligen blir ponny´s motiverade till att gallopera fortare om man hejar på dom... så vi alla hade många motiverade samtal (och vissa hejarramsor) med våra hästar under lopperna.

    Var ett skönt sätt att bara släppa allt och vara lite fånig. Rekomenderas starkt.

  • Poksi
    Äldre 10 May 13:40
    #0

    Jag vill rekommendera två roliga saker för möhippa i Stockholm.
    Testa sumobrottning under dagen. Man kliver i en stor sumobrottar-dräkt och så brottas man. Låter kanske konstigt, men det är sååå roligt. Vi kunde inte sluta skratta. Kolla på www.nojesraketen.com
    Sen innan middagen på kvällen tar ni en drink i isbaren. Ligger i foajén till Nordig Light Hotel eller om det var Nordic Sea Hotel. Nere vid Centralen iaf. Allt där inne är is och man får drinkarna i små isglas...

  • Miss Tess
    Äldre 10 May 13:43
    #0

    Vi har kört fäktning en gång, urkul verkligen!

    Jag skulle hålla mig borta från centralbadet iaf om ni planerar att göra deta på en helg. det brukar vara minst 2-3 andra möhippe-gäng där då. Kan rekommendera ett ställe i solna om ni är intresserade, där är manhelt själv och det avr toppfräscht.

  • Fröken Malm
    Äldre 10 May 13:53
    #0

    Tack för alla tips! Har antecknat allt som jag ska föra vidare på vårt möte som vi ska ha den 3 juni.

    Miss Tess,
    Vad är det för spa? Tre av dem som ska vara med på möhippan bor nämligen i Solna.

  • Miss Tess
    Äldre 10 May 14:00
    #0

    SPAt heter Hälsa genom Vatten. Kolla in: /www.halsagenomvatten.se. Tyvärr inte så mkt bilder men det var toppen tyckte vi. Man får ta med sig dricka och snax om man vill och egen musik (annars har dom) och dom hade tänt massa värmeljus. Vi abbonerade i 2 timmar. En timme bubblade vi och sen fick bruden en makeup och vi andra gjorde i ordning oss själva inför kvällen.

  • Fröken­Malla
    Äldre 11 May 11:05
    #0

    Har sett att fler rekommenderat drejning, vilket jag tycker låter som en jättekul idé, vet ni var man kan göra det?

  • Mimsan­75
    Äldre 11 May 11:14
    #0

    Gör en fotokalender, låt bruden vara "fotomodell" för en dag och ha olika teman för varje bild. Vi gjorde detta och det blev en uppskattad övning inför bröllopskorten samt en rolig present att ge till brudparet på stora dagen.

    Efter fotosession var vi på relaxavd på ett bad samt käkade gott och partade på kvällen. Almanackan är ett fint minne som sitter på väggen hos mr and mrs...

  • Rockst­one
    Äldre 11 May 21:34
    #0

    Stockholm är ju fullt av möjligheter. Även om det gäller möhippa så kolla in på www.svensexaguiden.se ger en del bra tips.

    En höjdare som vi gjorde på förra möhippan var att låta bruden måla en tavla som lämnades över till brudgummen under bröllopsmiddagen. Killarna gjorde samma under svensexan och den tavlan fick bruden under middagen. Kul och ett minne för livet.

  • Akvavi­t
    Äldre 12 May 09:48
    #0

    Hej,
    Du frågade om drejning.... FÖr ett par år sen ordnade vi drejning för en kompis. Då åkte vi till Fjäderholmarna där det finns en ltien keramikbutik/verkstad. Det var en manlig keramiker, och de hade ställt ut skivan utanför, och fint väder som det var stod massor med folk runt omkring och tittade på. Kompisen och keramikerna satt på varsin sida om drejskivan och han höll sina kladdiga händer ovanpå hennes medan han förde dem upp och ner längs något som mer och mer började likna en...ja, ni förstår säkert...
    Men sen fick hon göra två skålar som lämnades där för att bli glacerade. Jag hämtade dem senare och överlämnade till kompisen på bröllopet när jag höll tal. Då överlämnade jag även ett fotoalbum med bilder från möhippan med fåniga kommentarer som vi la på presentbordet, då kunde folk gå och kika i det sen.
    Men drejningen var en jättelyckad grej tyckte både vi som tittade på och bruden.

  • Anders­0012
    Äldre 14 May 20:17
    #0

    www.eventguiden.se har också en del olika tips. Min personliga favorit är att åka ribbåt (man åker tokfort i en stort gummibåt). Men då gäller det förstås att personen i fråga är lite båtintresserad...

  • Cilla
    Äldre 7 Oct 11:01
    #17

    På min möhippa så hade tjejerna bokat en aktivitet med Stadsuppdraget, hur kul som helst! 
    Det gick ut på att man delades in i 2 st lag, sen skulle man under tidspress ta sig till olika platser och punkter i stan och TILLSAMMANS utföra tokiga och skojiga uppdrag tillsammans i jakt på poäng. Målet var ju såklart att vinna över det andra laget! Jag hörde från tjejerna som höll i det att många oroade sig för att de inte skulle få vara i brudens lag under aktiviteten, men det gjorde detsamma, för vi hade komradios och kontakt med varandra hela tiden, sen sprang vi på varandra 2-3 ggr på stgan också under själva aktiviteten. Hur som helst, rekommenderas varmt!  Cool

Svar på tråden Möhippa i Stockholm?!?!