• snart mrs..
    Äldre 19 Apr 16:07
    24849 visningar
    22 svar
    22
    24849

    tandblekning hemma

    Nu tänkte jag ge mig på att få reda på vilket hemma-tandbleknings-kit som ger bra resultat.
    Alla vet att om man går till tandläkaren så får man bäst resultat. Men för oss som har tight budget och som ändå vill ha vitare tänder behöver få höra vilka hemmatandblekningar som fungerar så vi slipper göra onödiga köp.
    Så min tanke med detta inlägg är att ni som har provat billigare hemma-tandblekningar,
    (finns ju några ute på marknaden.
    tex.
    www.simplesmile.se
    www.dentway.se
    www.dentaworks.se
    www.tandblekning.net
    www.brilliantsmiles.net/sweden
    mm.)
    har ni lust att berätta vilket/vilka ni använt och hur resultatet blev?

    Och vänligen, ni som ej provat och är skeptiska mot hela grejen med hemmatandblekning, ni behöver inte yttra er i denna tråd, tack!

  • Svar på tråden tandblekning hemma
  • frujoh­n
    Äldre 1 May 20:32
    #0

    Ni som köpt tandblekningskit...Hur är skenorna.. Sitter dom någorlunda på plats, eller är de dåliga??
    Funderar på mb2...Fast han vet inte om det än.. Hihi..

  • frujoh­n
    Äldre 2 May 07:46
    #0

    Puff puff.. Vill verkligen veta om skenorna är bra eller inte..

  • blandl­änning
    Äldre 2 May 08:00
    #0

    Pickolina!

    Vad kostar Opalescence? Köper man det alltså hos tandläkaren, men det är billigare än att göra blekningen där? Det käns ju skönt att handla hos tandläkaren - ungefär som att köpa toning hos frissan!

  • frujoh­n
    Äldre 2 May 15:40
    #0

    Puff knuff...

  • frujoh­n
    Äldre 2 May 16:24
    #0

    Kanske skall starta en ny tråd om detta...

  • Prixi
    Äldre 2 May 16:34
    #0

    Tjingeling!

    Tandläkaren gjuter skenorna efter patientens tänder. Dessa tänder skall användas 2ggr/dagligen (hemma), i ca 1 vecka. Tandblekningen i sig ska hålla i flera år, om det inte är så att man missbrukar kaffe och röker en del, då är det vanligt att bleka dem i 2dagar ett år senare. Kostnad : ca 2000 kr.
    Biverkningar: ILNINGAR!!! i mängder tyvärr..

    Det finns en tandblekningsprodukt man kan köpa i affär, där det är två penslar på vardera ände, den är blå, varav en skruvkort är vit och den andra silver.
    DEN ÄR VÄRDELÖS!!!

    Lycka till!

  • pickol­ina
    Äldre 2 May 19:41
    #0

    Jag håller inte alls med Prixi. Jag har blekt mina tänder flera ggr, hemma men med skenor + medel fr tandläkaren. Första två gångerna valde jag att bleka på nätterna. Då sov jag med skenorna varje natt i 1-2v. Nu sista gången jag blekte så valde jag att köra dagtid och då sitter man ca 2-4h/dag (1gång om dagen), varje dag i 1-2v.

    Jag varken röker eller dricker kaffe men jag dricker säkert en 10 koppar te om dagen men ändå har jag inte alls behövt bleka dem igen så snart som efter 1år. Låter konstigt tycker jag...

    Ilningar är inte heller något jag lidit av när jag blekt men det beror nog på att mina tänder inte är så känsliga, jag har inga lagade hål osv...

    Det finns även en tandkräm man kan köpa och använda under tiden man bleker, denna ska minska risken för just ilningar osv.

    För att besvara blandlänning så är detta inte vad man vanligen menar med "hemmablekning" utan hamnar i kategorin för "tandläkarblekning". Att man gör själva blekningen hemma har inte riktigt med saken att göra. Priset är ca:2.500-3.000:- första gången, då pga att man gjuter skenorna. Om man sedan vill bleka igen så har man ju redan skenorna och då kostar det några hundralappar.

  • nanna.­h
    Äldre 15 May 23:33
    #0
  • Willow­tree
    Äldre 20 May 18:07
    #0

    Dentaworks har jag nu. Det funkar bra men man man måste använda skenorna i ca 10-30 timmar för ordentligt resultat (man ska ju inte heller ha skenorna i både övre och undre tandraden samtidigt), så det tar sin lilla tid.

  • Äldre 11 Feb 01:15
    #20

    Varför USA när sveriges tandblekningstillverkare har typ 100% garanti, fri frakt, trygg ehandel m.m. ... - här tex finns massa tandblekning hemma, inklusive rabattkoder och recensioner. dom skriver även alla kunders betyg. tips! handlar all min tandblekning där. Cool

  • Imj
    Äldre 12 Feb 18:12
    #21

    Jag köper en tandkräm som ger vita tänder, den innehåller ingen blekning och inga skadliga kemikalier. Jag vet jättemånga som har fått väldigt bra resultat av den. Mkt billigare än alla blekningsbehandlingar oxå!  www.nuskin.com/content/nuskin/sv_SE/products/nuskin/shop_all_products/oral_care/97111155.html

  • Äldre 11 Aug 11:54
    #22

    Kolla typ på denna sidan, där finner du tandblekningsprodukter.

Svar på tråden tandblekning hemma