• Wanki
    Äldre 28 Mar 15:38
    41928 visningar
    41 svar
    41
    41928

    Töja ut skor!?

    Skorna jag tänkt ha i sommar har krymt! De har statt oanvända i tva ar och mina fötter är sig lika. Vet nagon nat bra trix att töja ut dem? De har nan plast inuti som ska likna läder och har glansigt tyg pa utsidan. Finns det nagot annat att göra än att prova att ga i dem lite varje dag?

  • Svar på tråden Töja ut skor!?
  • Wanki
    Äldre 28 Mar 15:43
    #0

    Jag funderade pa det men var osäker om det bara funkar pa läder. Ok, ska genast prova! Det gör f.ö. dj***igt ont att ha sockar i dem, men vill man vara fin... :D

  • Wanki
    Äldre 28 Mar 15:59
    #0

    Tack för svaren! Nu sitter jag och lider med fuktiga strumpor i skorna! De har harda sömmar ocksa för att göra pinan värre. Ska knöla i papper när jag tar av dem!

  • Wanki
    Äldre 28 Mar 16:23
    #0

    Jag ser ju att det blir "tamärken" pa skorna, därför inbillar jag mig att de ska kunna töjas ut. Jag har bara haft dem vid tva tillfällen för tva ar sen och da under hela dagar, det gick jättebra da! Har inte ökat saaa mycket i vikt och alla andra skor passar ju...
    Jag pinar mig lite till!

  • Wanki
    Äldre 4 Apr 14:23
    #0

    Det gar framat! Jag har dem pa en stund varje dag och den ena känns bra medan den andra är lite envisare. Jag ihärdar med sockar inuti för att fa en trevlig överraskning den dag jag provar med tunna strumpor! Ha, ha! Nästa vecka ska jag ta en promenad runt huset i dem och öva! :D

  • Wanki
    Äldre 4 Apr 14:29
    #0

    Jag kanske kan ta en bild! :D
    Katterna har kul at mina försök och hjälper glatt till att tugga pa klackarna när jag sätter mig ner för att pusta ut under mina vandringar här hemma. Mysbyxan är pa naturligtvis! Ska nog klä mig lite piffigare när jag gar ut, vad ska folk annars tro om den konstiga svenskan? Ha, ha!

  • Wanki
    Äldre 4 Apr 14:35
    #0

    En panter och en tiger, de kan byta av varann sa nan alltid kan göra bus.

  • Wanki
    Äldre 4 Apr 15:24
    #0

    Lugnet: Mina är tyvärr inte av läder och klarar nog inte av nan spray! Men hoppas det funkar för dig!
    Cheerful: Djur förlänger livet!

  • Wanki
    Äldre 4 Apr 16:01
    #0

    Attans! Det är därför jag lagt pa mig nagra kilo, jag gör som katterna. Sover och äter. :D

  • Wanki
    Äldre 4 Apr 16:24
    #0

    Har tänkt pa det! Är försiktig, men tack för varningen! :) De har tyvärr en smutsrand pa utsidan som kommer fran traskande pa en blöt gräsmatta. Syns inte sa mycket, men ända. Undra om skotanten sa att jag kunde ta bort fläckar med lite diskmedel och vatten? Har glömt och vagar knappt prova i fall det blir värre.

  • Wanki
    Äldre 7 May 19:43
    #0

    Jag har knatat runt i mina skor och trots mina försiktighetsatgärder även fatt en ful fuktrand pa ena skon. Naja. I gar hade jag skorna pa hela dan och de kändes ok efter ett par timmar. Vet inte om skorna formades efter foten eller om det var tvärtom. Men tack för intresset! :D

  • Wanki
    Äldre 10 May 12:56
    #0

    Våtservetten funkade faktiskt hjälpligt på skon! Tack för tipset 8108!

Svar på tråden Töja ut skor!?