• Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Mar 08:48
    37402 visningar
    7 svar
    7
    37402

    HJÄLP, Inbjudan till 30-års fest

    Min gubbe fyller 30 snart, och vi har precis börjat knåpa med inbjudningarna.
    Vi ska fira med vänner och tänkte äta middag ute på en restaurang, nu till kruxet.
    Hur skriver man i inbjudan att man betalar själv för sin mat och dryck?
    Låter det för "arrogant" att skriva rent ut: Man betalar själv för sin mat och drick?
    Eller kan man författa det lite finare?
    Hjälp

  • Svar på tråden HJÄLP, Inbjudan till 30-års fest
  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Mar 09:56
    #0

    Jag skulle inte skicka ut en inbjudan eftersom ni faktiskt inte bjuder på ngt, när vi gjort som ni har jag ringt runt och talat om att vi tänkte inte ha fest utan gå på restaurang och presenten blir att de står för sin egen mat å dryck.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Mar 09:59
    #0

    Sant!! Jag håller med hon ovanför!

    Till min gubbes 30 årsfest så gjorde vi egna inbjudningskort, men då bjöd vi ju på en sjuhelsikes fest=)

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Mar 10:31
    #0

    Jaha, så har jag aldrig sett på saken. Att man måste bjuda på något för att bjuda in folk att fira en födelsedag.
    Jag ser det som så att vi vill bjuda in våra vänner till en genemsam middag, för att fira hans födelsedag.´
    Vi hade tänkt oss följande:
    *Gästerna kommer hem till oss på en fördrink.
    *Senare åker vi till resturang och äter middag tillsammans.
    *Firande fortsätter på pub/uteställe för den som vill.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Mar 10:43
    #0

    Hm, håller kanske inte riktigt med de andra. Jag har varit på flera fester som är upplagda precis så här, att man går ut och äter tillsammans på restaurang där var och en betalar för sig och ändå fått inbjudningskort. Framförallt kan det ju vara bra att veta hur många som vill följa med för att kunna boka bord på restaurangen... V har tidigare fått något enkelt kort som löd något i stil med det här:
    "Nu fyller Arne 30 år och det ska vi såklart fira. Vi bjuder på fördrink och sen beger vi oss till restaurang xx där middag intas på egen bekostnad. Efter det blir det party all night long för de som vill... Hänger du med?? Hör av dig till oss senast den xx/xx. Maria & Arne" (fingerade namn! )
    Jag tyckte det var kanonbra, då visste de exakt hur många som ville följa med + att de slapp sitta och ringa runt till alla. Ingen som var dit och firade honom tog illa upp för att man fick betala sin egen mat...

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Mar 11:18
    #0

    Sanna Panna
    TACK!! Jättebra formulerat, det kommer vi att använda oss av, helt klart!
    Jag har, som du, också fått inbjudningar till fester eller tillställningar där man inte blivit bjuden på något utan betalat för sin egen mat.
    Tack för hjälpen !!

  • Kirsto
    Äldre 8 Mar 16:12
    #0

    Tycker också att man kan bjuda till fest utan att bjuda på allt. När min sambo fyllde år skrev vi att man betalade maten istället för present, typ.

  • Äldre 6 Feb 10:46
    #7

    Hi

Svar på tråden HJÄLP, Inbjudan till 30-års fest