• cecili­aj
    Äldre 9 Feb 18:38
    66392 visningar
    21 svar
    21
    66392

    blått hår av blondering

    nån annan som fått blåa slingor av blondering? jag gick tillbaka till affären idag o blev rekommenderad en ny färg men håret är fortfarande blått. först tyckte jag att det var komiskt men nu börjar jag bli lessen...

  • Svar på tråden blått hår av blondering
  • cecili­aj
    Äldre 9 Feb 22:10
    #0

    jag har alltså färgat hela håret men det har ändå blivit blåa slingor.

  • GithKa­t
    Äldre 9 Feb 22:14
    #0

    Du kan ju gå till frissan och köpa blonderingsschampo, kanske kan hjälpa.

  • cecili­aj
    Äldre 9 Feb 22:37
    #0

    ska kolla upp det! tack!

  • vixen not a tramp
    Äldre 9 Feb 23:02
    #0

    Ketchup hjälper mot grönmt hår, kanske även blått? Använt inte silverschampo bara vad du gör, då blir det ännu blåare. Min rekommendation är att gå till frisören!

  • cecili­aj
    Äldre 10 Feb 14:44
    #0

    jag var hos frisören idag, han verkade väldigt kunnig o erfaren. han sa att jag skulle använda inpackning o så skulle den blåa färgen försvinna efter ett tag. så nu sitter jag med inpackning i håret o hoppas på det bästa!

  • cecili­aj
    Äldre 10 Feb 16:15
    #0

    kan ju tillägga att om det inte går bort med inpackning o tvätt så kan man bleka bort det!

  • Prince­ssa
    Äldre 10 Feb 18:39
    #0

    hej igen!
    Somnade ifrån disskusionen i går, ursäkta :)
    Jo, jag har en del erfarenhet av sånt här, jobbar som frisör. Nu när jag har på klart hur din hår färg är tänkte jag försöka hjälpa lite, men jag ser att du redan har fått hjälp :)

    När man är blond och får grått eller som i ditt fall blått hår, så brukar man kunna tvätta bort den ovälkomna färgen.
    När jag blonderade mitt hår en gång blev det alldeles ljusgrått. Men efter ett par tvättar var det borta och färgen blev skitfin!

    Har du märkt om inpackningen gett resultat?

  • cecili­aj
    Äldre 10 Feb 19:44
    #0

    jag tycker att det blev lite bättre med inpackningen, men det är fortfarande kvar lite blått. men det har blivit ljusare! blir lättad av det du skriver också, att det går att tvätta bort. tack för hjälpen!

  • Prince­ssa
    Äldre 10 Feb 22:00
    #0

    Ingen orsak! :) Vad bra att det verkar bli bättre. Testa att sov med inpackning i håret i natt så kanske det är borta i mårrån.

  • Äldre 2 Apr 18:15
    #20

    Hej! Har samma problem. Har blont hår från början men färgade brunt. Blev inte nöjd så jag skulle färga tillbaka. Använde en vanlig blond hårfräg men det funkade inte så jag provade en hårfärgsbortagnings medel och det blev gult. Så då använde jag en vitblond färg och mitt hår blev blågrå. Försvann det blåa i håret Cecilia när du hade hår inpackning? och i så fall vilken? Desperat!


    ta bort blått hår
  • Äldre 13 Mar 20:16
    #21

    Om ditt hår är väldigt slitet kan det suga åt sig av dem kallare tonerna .

Svar på tråden blått hår av blondering