• RedHot

    Ngn som provat 'Diane'?

    Hallojs!
    Jag har alldeles nyligen börjat äta 'Diane' -tänkte slå två flugor i en smäll. P-piller OCH bättre hy! Eftersom jag har hört lite om att Diane ska förbättra hyn.
    Min undran är om ngn där ute, har provat eller just nu äter 'Diane' och vad ni har för erfarenheter av det?

    God Jul på Er!

  • Svar på tråden Ngn som provat 'Diane'?
  • Liten med Mindre

    Jag provade Diane för några år sedan. Hyn blev faktiskt bättre medan jag åt dem. Däremot drabbades jag av lätt illamående de första 6 månaderna (i alla fall tolkar jag det som att det kom från pillren).

    I stort sett ingenting var gott att äta mer än några tuggor av. Det var ju trevligt att gå ner i vikt i början, men sen blev det jobbigt att inte kunna äta och sluta går ner.

    Hudproblemen kom tillbaka när jag slutade.

  • RedHot

    WOW! Det låter ju suveränt med både viktnedgång OCH bättre hy!:D
    Fast såklart lite trist med aptiten o illamåendet....
    Hur lång tid tog det innan du märkte av ngn hudförbättring?
    TACK!

  • Liten med Mindre

    Huden blev bättre på någon månad eller två kanske.

    Det där med vikten löser sig ju när illamåenedet går över (ifall du drabbas) och du äter normala portioner igen. Då tar kroppen tillbaka den vikt den trivs med.

    Däremot har jag slutat med piller helt nu eftersom jag inte ville ställa upp på de humörförändringar (deppig), blödningar och minskad sexlust de innebar (prövade många olika, Yasmin var värst).

    Löser hellre problemen med kvisslor på annat håll.

  • nilla_nilla

    Japp jag har använt Diane i 3 år och det är det bästa p-piller jag har använt inga biverkningar alls förrutom den possitiva att hyn blev bättre märkte förändringen redan efter en månad och nu har jag inga problem med min hy och min mens kommer som den ska och har ingen mensvärk som jag har haft med tidigare piller.

    Men som sagt alla piller är individuella så det är bara att önska dig lycka till

  • RedHot

    Oj, vad det låter bra! Can't wait! :)..hoppas verkligen att även jag får positiva hudförbättringar! Jag är bara inne på min 2'a vecka med 'Diane' än så länge.....Tack för svaren!

  • Linda_bonny

    Jag har ätit diane i tre månader snart! jag älskar dom! har nu super fin hy! för mig fungerar det bäst att ta dom på kvällen för annars kan jag må lite illa på dagen! men det där är säkert helt individuellt hur man reagerar!

    Lycka till!!

  • RedHot

    Återigen - TACK för alla svar! :)
    Vad jag undrar är ni som har fått bättre hy i och med DIANE - vad för problem hade ni innan? Liksom HUR illa hy hade ni innan ni började med Diane?

  • Vikbobrud

    Hej, jag hade inte direkt dålig hy, men normalt mycket tonårsfinnar, tillräckligt för att jag skulle bli irriterad. I alla fall så fick jag sluta med Diane eftersom jag blev så deppig och sexlusten minskade. Håller med Stor&Liten, fick dålig aptit och hemska humörsvängningar!

  • Sweety

    Jag åt Diane i ca tre år, hyn blev ganska bra. Jag hade i ochförsig inte så mycket problem innan, utan "bara" lite för mycket finnar. Jag slutade när min barnmorska föreslog ett annat p-piller (Desolett) för det är högre blodproppsrisk med Diane än andra p-piller. Eftersom jag hade ganska bra hy behövdes de inte längre. Min hy är fortfarande OK (ca 1 år sedan jag slutade). Jag fick inte direkta biverkningar av Diane tror jag.

  • Febriaribrud

    Åt Diane i ett år men fick tyvärr sluta pga konstant illamående...

    Fick superhy! Tyvärr kom mina små prickar tillbaka, men jag har hellre prickar än ett konstant illamående!

    Hoppas det fungerar för dig!

    Lycka till!

Svar på tråden Ngn som provat 'Diane'?