• pickolina

    Yasmin = Sämre hy.

    Är det någon som fått sämre hy i början med yasmin och sedan fått bättre hy när kroppen vant sig?????

    Jag har ätit andra p-piller tidigare och hade då jätte fin hy. Testade även mini-piller och hade superfin hy då med. Tills jag nyligen började med yasmin... :( Då kom finnarna. Tyvärr för jag gillar dem annars, inga jobbiga flytningar som med alla andra piller osv.

  • Svar på tråden Yasmin = Sämre hy.
  • msbine

    Har ätit yasmin i ca 9mån nu, först nu börjar alla pms-besvär försvinna... Gick från p-sprutor till p-piller, ingen bra idé... Fick otrolig mensvärk, ett humör som gjorde min m2b rädd för mig, en massa röda plitor i ansiktet (har aldrig haft finnar) och ett chokladsug som inte var av denna värld. Först nu börjat jag må lite bättre...

  • Susannas

    Jag har haft Yasmin i 1,5 veckor bara, men min hud har blivit mycket finnigare än tidigare. Det ska ju bli så, "all skit" måste ut innan det blir bra. Så det är bara att bita ihop.

  • pickolina

    Oki, får stå ut och hoppas på att det blir bättre snart då. Ätit i snart två månader och det är ju inge kul när finnarna dyker upp ideligen.

  • Bröllopstokiig

    Men alla får ju inte bättre hy med yasmin, vissa får sämre och vissa får ingen förändring alls...
    Hade jag varit dig skulle jag ge det tre månader, och om det inte blir bättre sedan skulle jag prova en annan sort.

  • Pink Lady

    Hej!

    Jag har snart ätit yasmin i 3 månader, först blev det bättre....sen sämre...o nu är det bättre igen. Förhoppningsvis håller det sig bra nu...de säger ju 3månader som ett riktmärke..det är så lång tid det tar för kroppen att anpassa sig.

  • *Blomman*

    Jag åt Yasmine ett halvår och fick hur många finnar som helst. När det var som värst hade jag 50 finnar på en och samma gång. Tidigare hade jag kanonfin hy.

  • Liten Filur

    Jag har nu ätit Yasmin i 5 månader. Har kanonfin hy överallt utom på hakan. Där har jag i dessa fem månader haft massor med småfinnar. Nyligen när jag var på "face mapping" hos Dermalogica sade hudterapeuten att hon trodde att problemen på hakan hängde ihop med Yasmin eftersom hakan är en hormonell zon. Ska byta...

  • pickolina

    Ja jag får väl ge det lite längre tid och om ingen förbättring sker inse att jag är en av de som får sämre hy av yasmin. :( Tragiskt eftersom det är de enda pillerna jag inte fått jobbiga flytningar av. :(

  • susannapanna

    Ojoj... nu blir jag orolig. Började med Yasmin idag. Fick det utskrivet för att jag har en del finnar. Finns det ingen som har några uppmuntrande ord??? :-S

    /Susanna

  • pickolina

    susannapanna

    Det finns massor av trådar där folk skriver massor av positivt om yasmin. Många får mycket bättre hy. Men en liten del får sämre hy och denna tråd var för att fråga just dem och inte de som fått bättre hy. Så misströsta inte, vänta och se..

  • Hannah*

    men hallå, varför äter ni inte diane, de e acne p-piller som ska hjälpa emot sånt

  • yrvädret

    Nu blev jag orolig. Hade nämligen tänkt att börja äta dem eftersom min p-stav snart är slut. Har hört mycket gott om yasmin förut (och dåligt också visserligen) men det där med finnar låter inget kul. Hade mycket acne i tonåren och är ÄNTLIGEN fri från det, och jag vill inte hamna där igen! Dessutom har jag p-staven just nu och nu blev jag rädd för att det kommer bli stora förändringar ifall jag börjar med Yasmin.

  • pickolina

    Hannah*

    Varför? jo pga att jag inte lider av acne. Aldrig haft acne innan jag fick hormonrubbning av yasmintabletterna. Dessutom ska Diane inte tas Långvarigt eller som p-piller, vilket är vad jag är ute efter.

    yrvädret

    Kan lugna dig lite. Jag fick nog bara finnar pga hormonomställningen, nu efter lite längre tid har jag jätte fin hy igen. Yasmin är dessutom det enda p-piller som inte gett mig flytningar. Trosorna ser rena ut när man byter och det är sååå himla NICE!

  • emm_smile

    Jag käkar yasmin och jag är jätte nöjd med dom. Hade problem med finnar innan och nu får jag bara någon enstaka ibland. SÅ jag tror att det är olika från person till person. Det gäller att testa sig fram. Jag börjar bli lite orolig för den dagen jag ska sluta (ska snart börja tillverka bebis), eftersom jag tror att min hy kommer att försämras då. Men det är det ju värt eftersom man får något mycket finare istället.

  • svessan

    Jag har aldrig haft några större problem med min hy, men sedan jag började äta Yasmin så är den (mer eller mindre) felfri. Större finnar som jag fick ibland innan är helt borta, kan få någon liten ibland, men det är en otrolig!! skillnad. Visste inte att dem kunde ha motsatt effekt. Har nu ätit dem i 1 1/2 år.

  • miklezooote

    Yasmin - onlinecheappills.com/yasminse.html Jag har ätit Yasmin i snart två år och är mer nöjd än jag var med mina förra piller. Jag gick inte upp i vikt, fick mindre acne och mår bättre än med de andra. De är tyvärr lite dyrare än många andra, men det ska ju vara mindre och skonsammare hormoner än i många andra.

Svar på tråden Yasmin = Sämre hy.