• Tima
    Äldre 20 Nov 12:51
    4730 visningar
    3 svar
    3
    4730

    Marockanskt bröllop någon?

    Hej, JAg ska förshoppningsvis gifta mig i slutet av sommaren 2006. JAg har ännu inte bestämt mig för om jag ska ha mitt bröllop i mitt hemland marocko eller här hemma i Sverige. Därför undrar jag om det finns någon annan som har haft bröllop i Sverige med Marockansk tutch. Hur får man tag på bra sångare rspektive mat snälla svara mig... det står stilla just nu

  • Svar på tråden Marockanskt bröllop någon?
  • 050708
    Äldre 20 Jan 00:11
    #0

    Det är inte alls några problem.

    Jag vet många som haft marockanskt bröllop i Sverige, dock vet jag inte var de fått tag på musiker o.s.v. Tror att det gått genom kontakter i familjerna mest...

    Lycka till!

  • Maria
    Äldre 20 Jan 00:32
    #0

    Jag såg en gång på TV ett inslag om ett marockanskt bröllop men det verkade vara nåt kungligt eller rikemansfall...man hade bl.a. KAMELKAPPLÖPNING som en del av festen ! Stort och livat verkade det i vart fall att vara!

    Nu är det väl svårt att få tag på kameler i Sverige men i största allmänhet tycker jag det är kul om man kan ta med sig seder från sitt hemland just t.ex. vid bröllop. Jag kommer själv från Asien och vi försökte sätta ihop en bra balndning av våra traditioner. Men sedan fick vi dessutom ordna ett andra bröllop där nere för att inte göra släkten besviken.. :)

  • Äldre 1 Nov 18:59
    #3

    Jag undrar också. Lyckades du?

Svar på tråden Marockanskt bröllop någon?