• Festlokaler omkring Omberg?

Tis 15 nov 2005 13:24 Läst 3009 gånger Totalt 10 svar
    hartas­s
    Visa endast
    Tis 15 nov 2005 13:24

Är det någon som kan hjälpa oss hitta en lokal för ca 60-80 gäster i Ombergs-trakten för vår bröllopsfest(gärna PÅ Omberg om det finns!)? Gärna alternativ där man kan fixa mat och dryck själv, men även hel-pakets-lösningar.

Kram!

• Lör 19 nov 2005 21:11 #0

Vid foten av Omberg ligger Ombergs Turisthotell, ett jättemysigt hus med flera glasverandor och mycket snickarglädje. Övernattningsmöjligheter finns.

• Sön 20 nov 2005 07:28 #0

Vi hade vår fest på Starby Kungsgård i Vadstena. En bit ifrån, men det var helt perfekt där. De har hela paketet med mat och även rum. Vi tyckte att de uppfyllde alla våra kriterier och är riktigt nöjda.
    /Marfa

• Bröllo­psnoji­g
    Visa endast
    Sön 20 nov 2005 16:52 #0

Marfa - Vad kostade det att ha festen på starby kundsgård? hur många var ni o så? *mycket nyfiken* Har hört att det ska va jättefint!

• yrvädr­et
    Visa endast
    Sön 20 nov 2005 17:14 #0

Lite längre söderut, vid Gränna, ligger Gyllene Uttern. Om ni har vigseln på hjässan på Omberg, så är det inte så långt att åka dit och ha middagen där.

• Mån 21 nov 2005 09:07 #0

Allt på Starby kostade 57000. Vi var 74 personer. Det var då fördrink med tilltugg, 3-rätters, med vin till alla rätter, kaffe, tårta och inkluderat vårat rum. Det var verkligen ett helt paket som var perfekt. De var jätteduktiga som hade hand om det och hela eftermiddagen/kvällen bara flöt på. Vi var supernöjda. Det är ju ett stort hus som vi hade för oss själva. På nedervåningen var det matsal och på övervåningen två rum + bar, så dans och kaffe var där uppe.
    /Marfa

• Tis 20 dec 2005 09:40 #0

Vi hyrde Vilseberga Bränneri som ligger mitt emellan Vadstena och Omberg.
    Man ser Omberg tydligt därifrån.
    Jättemysigt för ett sommarbröllop.
    Kan ta med egen mat och dryck dit.

Hör annars med Vadstena turistinformation.

• Bröllo­psnoji­g
    Visa endast
    Tis 20 dec 2005 11:40 #0

stines, har vilseberga nån hemsida?

• Vadste­nafoto­graf
    Visa endast
    Ons 28 dec 2005 18:43 #0

Bra festlokaler runt Omberg är Ombergs Turisthotell, Vida Wettern söder om Ödeshög.
    Vilseberga Bränneri, Borghamns vandrarhem som har många bröllop. Staby Kungsgård och Klosterhotellet i Vadstena.
    Herreköket i Vadstena slott är också omtyckt.
    Ja det finns en del att välja på.
    Lycka till!
    Peter

• föräls­kad upp över öronen
    Visa endast
    Ons 1 feb 2006 10:03 #0

*puffar för att Stines ska svara*

• Tor 9 feb 2006 12:21 #0

Vilseberga har ingen hemsida ännu, vad jag vet. Jag o min man hade vår bröllopsfest där i början av juni förra året, så jag har telefonnumret till de som hyr ut det om någon är intresserad. Vill inte lägga ut det här, men skicka ett mail till carin_karlsson@hotmail.com så kan jag skicka telefonnummer o bild på huset.

Svara i tråden
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Fest & övernattning

Innehåll

Hitta lokala företag

Tips för bruden

Alltid aktuellt på vigsel

Tips för festen

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

Annat innehåll

Dagens fråga

Regnar det hos dig nu

Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.

Senaste artiklar