• lena08
    Äldre 10 Jul 20:24
    55042 visningar
    51 svar
    51
    55042

    Köpa vin och sprit i Danmark-Tyskland??

    Hej

    Är det någon som har varit i danmark el tyskland och köpt sprit? Har ni isåfall tips på ställe? Gärna hemsida tack...
    Vi har hört att det finns ställen i hamnen och att man inte beh betala pant om man åker hem samma dag etc etc...skröna el sant?

    Tacksam för svar...

    Lena

  • Svar på tråden Köpa vin och sprit i Danmark-Tyskland??
  • Citron­fjäril­en
    Äldre 16 Jul 10:43
    #0

    Ett tips är att förbeställa. Då går det mycket fortare eftersom man bara har tre timmar på sig om man vill få billigare färjebiljett. Satt förresten i går och jämförde priser, och kom fram till att mousserande vin och dessertvin INTE är billigare i Tyskland. Och köper man på bolaget får man ju lämna tillbaka det som är oöppnat! Lycka till på era shoppingresor, själv åker jag till Tyskland för att handla om en vecka!

  • siouxi­e
    Äldre 16 Jul 10:54
    #0

    bara några små tips på vägen.. vi var i väg o handlade i maj och detta var vad vi konstaterade efteråt:

    ¤ Det är verkligen lönsamt att fara till tyskland!
    ¤ Man kan inte lasta så mycket även om man har kombi, maxlast i bilen var ungefär 400kg och när man är 4 vuxna som far, så blir det ungefär iaf 300 kg. Då har man bara 100 kg kvar att röra sig med.
    ¤ Ett flak öl väger ca 7 kg, flaskor är tunga!
    ¤ Överlastar man kan man få dyra böter (det fick iofs inte vi, men några andra vi såg)

  • Septem­ber-05
    Äldre 16 Jul 14:57
    #0

    Bettie: 60 gäster sammanlagt. 11 barn och några ammande och gravida. Så kanske 45 som dricker alkohol.

    Citronfjärilen: vi gav 15 kronor flaskan för mousserat i Tyskland. Har inte kollat priset i danmark/sverige, men jag tyckte det var väldigt billigt.

    Precis som Siouxie säger så kan maxlasten vara ett problem. Det bästa är att bara vara två i bilen när man kör. Dels blir det mer plats att packa på och dels blir totalvikten mindre då.
    Ett annat tips om man åker båt över till Sverige är att två-tre personer promenerar av båten och blir upphämtad när bilen kört genom tullen.

  • lena08
    Äldre 20 Jul 10:46
    #0

    hej alla

    jaha nu var det handlat i Tyskland! herregud vad billigt!! Min stackars blivande fick åka hit och dit på min begäran men billigt blev det! Vi lyckades hitta ett vin som kostade 58;- flaskan och i Sverige kostar exakt samma flaska 100:- så där tjänade vi in en hel del..sen 300 öl, sprit, punsch, smirnogg ice, skumpa, etc etc....
    vi har väl tjänat minst 6000:- på detta!!

    Hälsn
    Lena

  • Apan K
    Äldre 20 Jul 10:59
    #0

    September-05

    Det där var ju extremt billigt, var handlade ni och vad är det för sorter ni köpt? Kända märken eller okända?

  • Elinar
    Äldre 20 Jul 13:51
    #0

    Jag är också intresserad, VAR handlade ni? Jag tänkte också sända den blivande och han vill ha exakta bekrivnigar, helst inkl att det är förbeställt...

  • Septem­ber-05
    Äldre 20 Jul 19:17
    #0

    Vi handlade det mesta på dandiscount i Heiligenhafen. (www.dandiscount.dk)

    Vi har nästan bara handlat kända märken. Känns bra att ha välkände märken på vin, öl och som avec.
    En del av spriten, t.ex. vodkan, till groggbordet valde vi dock det billigaste alternativet eftersom det ändå ska blandas ut i drinkar.

  • Luttis
    Äldre 24 Jul 21:48
    #0

    Jag har tusen frågor Börjar med några, varifrån går båten och vad heter den. Är det någon som har numret dit jag köper biljetter o vad kostar biljetterna??. Alltså till Tyskland. Vi tänkte åka på en liten bilsemester nu i veckan o det här kanske kan vara nåt, verkar väldigt billigt. Vi gifter oss om en månad så det kanske är dags

  • Apan K
    Äldre 25 Jul 08:42
    #0

    Vi åkte till Rostock med TT-lines från Trelleborg, man kan åka med scandlines också. Jag rekomenderar scandlines, det tar ändå ett par timmar att åka över... I rostock bodde vi sen en natt på hotell, Precis när man kör av båten i Rostock ligger det tre "alkohol hallar" gör ett besök i var och en och jämför priserna, vi handlade i alla tre. Vissa saker billigare i den ena o s v. Minst lika billigt i Rostock som i t e x Puttgarden. Om man nu vill ha en liten semester också.

    Väldigt fint i Rostock oxå kan jag tillägga...

  • brud08­05
    Äldre 25 Jul 09:02
    #0

    Hej,
    Jag och min blivande hade tänkt att åka till Tyskland från Göteborg på lördag morgon. Jag har ingen aning var man ska åka. Åker man via Danmark? Tar man färjan över, isf var tar man den. Ungefär hur lång bilresa är det från Göteborg till färjan?

    Ni som varit över i Tyskland. Hade de bra viner? Eller hade de bara de viner som finns på internet? Måste man åka längre in i Tyskland för att hitta bra viner?

    Tacksam för svar!!!

Svar på tråden Köpa vin och sprit i Danmark-Tyskland??