• Justin­a
    Äldre 8 Jul 11:49
    15299 visningar
    20 svar
    20
    15299

    Man kanske borde åka till Polen och köpa klänning?

    Det verkar vara så otroligt mycket billigare där....undra bara var man kan hitta en brudbutik....
    Såg ni sista programmet av Nöd och lust eller vad det heter på 5:an. Hon var ju polska och hade köpt allt där. Inte för att jag har samma smak som henne men det borde finnas flera varianter...

  • Svar på tråden Man kanske borde åka till Polen och köpa klänning?
  • Lindis­79
    Äldre 8 Jul 11:57
    #0

    Ja det är ju absolut ett alternativ, att man inte tänkt på det förut.. Jag beställde min klänning från Kina, och den har inte kommit än.. Inget att rekomendera om man inte är väldigt lugn av sig.. Det är ju inte så svårt att ta sig till polen.. Har aldrig varit där så vet inte hur mycke bröllopsbutiker det finns..

  • Mizz_
    Äldre 8 Jul 12:01
    #0

    har du sökt på google

  • Justin­a
    Äldre 8 Jul 12:14
    #0

    Jag hittade denna butiken www.slubne.net. Synd att man inte kan polska bara....letade upp polska gula sidorna som har adress en.yellowpages.pl men jag hinner inte leta vidare nu. Ska nog försöka gräva lite mer i det där dock. Tror det finns tusenlappar att spara fast det kanske är för bökigt....

    Ingen som är polska som finns här inne och som kan tipsa om några butiker???

  • drea
    Äldre 8 Jul 12:16
    #0

    Min kompis var där och hittade san patrick klänning som hon ville ha och som var jättefin! Dessvärre köpte hon den inte och nu ångrar hon sig, det var mycket billigare där!

  • Ellaz
    Äldre 8 Jul 13:36
    #0

    Jag har kollat lite på polska söksidor och funnit några butiker med brudklänningar. Klänningarna finns oftast under ?kolekcje? eller ?katalog?, priser (om sådana finns utskrivna) finns under ?cennik?.

    www.classa.com.pl/ (finns engelsk och tysk text på sidan)
    www.suknieslubne-maria.pl/ (tryck på den röda pilen ?dalej? för att komma till ?katalog?)
    www.suknie-slubne.pl/ (har kända märken som Sposa, St Patrick etc)
    www.mlodaimoda.pl/ (under ?specjalna oferta? finns några klänningar med priser)
    www.bellissima.lodz.pl/
    www.margarett.pl/
    www.suknie-slubne.com.pl/
    www.suknieslubne.krakow.pl/
    www.slubnesuknie.com.pl/
    www.lisaferrera.pl/
    www.suknieslubne.com.pl/

    Vill ni ha fler så säg till!

  • Förlov­ad
    Äldre 8 Jul 13:52
    #0

    Jag köpte min klänning i Tallin!!! Rekommenderas verkligen!

  • Ilone
    Äldre 8 Jul 14:19
    #0

    Gärna tips på affärer som ligger i området Gdynia, Gdansk. Detta då jag bor i Karlskrona. Är det något annat som kan vara bra och billigt att köpa i Polen, inför bröllopet?
    //Ilone

  • Joanna Axelss­on
    Äldre 8 Jul 14:37
    #0

    Jag köpte min brudklänning i Gdynia, Polen förra sommaren till vårt bröllop 11 juni 2005. En underbar vit klassisk klänning. Med underkjol, slöja och smycken samt inkl LITE sömnad (de fick sy in i midjan) gick det på 2500:- De har inte bara bättre priser där, utan större utbud (det bor ca 50 milj i Polen och "alla" gifter sig..) En fördel att kunna polska dock (som jag kan) men de är otroligt hjälpsamma och service minded, den yngre generationen kan engelska, den äldre kan det vara värre med.

    Jag och min man valde att lägga ca 10 000 å en lång weekendresa till Polen INKL klänning tillsammans med våra vänner tärnan och hennes sambo. Istället för att lägga nästan samma peng på enbart klänning hemma i Sverige. HÄPP!

  • Ellaz
    Äldre 8 Jul 17:23
    #0

    Ilione,
    Affärer i Gdynia;

    Studio Mody Slubnej ? Farage (har fått pris för vackraste klänning 2005)
    www.farage.com.pl
    Adress: ul. Władysława IV
    e-mail: faragegdynia@o2.pl

    Marietta
    www.marietta.pl
    Adress: ul. Wladyslawa IV 50 och Wladyslawa IV 1/5
    adres e-mail: salon@marietta.pl

    Centrum slubne (dom har allt ? från klänningar till bilar)
    www.centrumslubne.gda.com.pl/
    Adress: Al Zwyczestwa 259

    Agnes
    www.suknieagnes.pl/salony/gdynia.htm
    Adress: ul Wladyslawa 59

    Väldigt många av dem ligger just på gatan Wladyslawa - verkar vara ett handelscentrum eller så... Annars kan jag rekommendera dig att ta en tur till Gdansk som ju ligger jättenära - där finns ju också ett enormt utbud...

  • abba
    Äldre 9 Jul 11:33
    #0

    Jag har beställt min klänning från Polen (ska gifta mig där). Finns mycket mer att välja på där, väldigt vackra klänningar. Man kan själv välja hur de ska se ut, ev. kommbinera olika klänningar.

    www.modaslubna-agora.pl (i Wroclaw)
    Sidan finns på Polska, Engelska och Tyska.

  • The Fish
    Äldre 9 Jul 19:37
    #0

    Ingen som har länkar till polska sidor med ringar?

  • Ellaz
    Äldre 9 Jul 21:59
    #0

    Ringar finns på;

    www.obraczki.com.pl/ (även på engelska)

    www.jubiler.opole.pl/ (endast på polska, indelat i kategorier typ släta ? gladkie osv..)

    www.apart.pl/ (är på engelska också)

    www.fjgorecki.com/

    www.wec.com.pl/ (med priser)

  • annama­jja
    Äldre 12 Jul 18:59
    #0

    Oj! Polen verkar ju vara en guldgruva! He he! Hur dyrt kan det vara att ta sig dit? Nån som vet ungefär?

  • abba
    Äldre 13 Jul 10:56
    #0

    Vi åker alltid bil och tar båten (då har man mycket plats!!) Trelleborg- Sassnitz, den båten är billigare och snabbare än den direkt till Polen. Vägarna är ju också bättre i Tyskland, men det beror givetvis på var i Polen man ska åka!

    Kolla på:
    www.scandlines.com (Trelleborg-Sassnitz)
    www.stenaline.se (Karlskrona-Gdynia)
    www.unityline.se (Ystad-Swinoujscie)

    Priserna är olika beroende på när/hur och vad man åker.
    Lycka till!

  • Ellaz
    Äldre 13 Jul 11:12
    #0

    Runt 1500 kr för en bilfemma, per person utan bil från 450 kr t/r, flyg Wizzair från Sturup och Stockholm kostar från 700 kr t/r.

  • Justin­a
    Äldre 15 Jul 13:26
    #0

    Hur är en polsk peng i jämförelse med en svensk ??
    Om ni förstår frågan alltså hur mycket polska går det på en hundralapp?

  • Daniel­s brud
    Äldre 15 Jul 13:32
    #0

    Enlig Forex idag.. 100 Svenska Kronor = 42,76 Polska NewZloty

    Ett annat tips kan var att köpa skor i Polen. Jag passar alltid på att handla just skor när jag är där. Snygga, billiga och bra kvalitet. Ytterligare en sak att kolla på för er som åker dit för att shoppa.. =)

  • Stella W
    Äldre 15 Jul 13:44
    #0

    Är det någon som vet något om Tjeckien och brudklänningar? Priser? Mode? Vad heter "brudklänning" alt. "brudmode" på tjeckiska? Åker dit om 3 dgr för att bla leta brudklänning. Är det fortfarande "öststatsmode" med mängder av paljetter och glitter?

  • Okänd
    Äldre 29 May 10:35
    #19
    Meddelande borttaget
  • Äldre 30 May 08:49
    #20
    Polenhandl skrev 2016-05-29 10:35:45 följande:

    ....


    Läs gärna forumsreglerna, särskilt de delar som handlar om reklam.
Svar på tråden Man kanske borde åka till Polen och köpa klänning?