• Trollv­inter
    Äldre 30 May 08:30
    43904 visningar
    30 svar
    30
    43904

    Ale eller Lilla Edet bor...

    Nejdå, Lindha! Du har ju mig också
    Men, visst borde det finnas fler??!

    Nu har vi förresten fått tips om att Forsvallen i Skepplanda ska vara en bra lokal - vad tror du om det? Har du varit där någon gång?

    Jag ringde också och pratade med Roddarna i Ryrsjön och de var inte alls glada åt Finska föreningen och att hyra ut lokal tillsammans med dem, de får tydligen ingenting för det och ofta är det problem på olika sätt... Typiskt, så den lokalen blir det nog inte, trots att vi nästan siktat in oss på det fullständigt

  • Trollv­inter
    Äldre 31 May 09:04
    #0

    Vi var och åkte på lite sightseeing i trakterna igår kväll och var inne på Forsvallen. Med lite effektiv placering av bord kanske man skulle få plats med 100 personer, men då skulle det bli TRÅNGT! Lokalen är alltså helt utesluten... Vi har inte någon tur direkt just nu när det gäller lokaler... Känns som om det inte finns så mycket i trakterna, fast Starrkärr har vi kvar att titta på

  • Trollv­inter
    Äldre 31 May 15:50
    #0

    Tack för tips Whiskie ! Men, hur får jag tag på dem och vad är det för typ av lokaler?! Är du från trakterna?! I Nödinge-Nol någonstans ligger det något herrgårdsliknande med vanliga radhus som "flyglar" som man ser från vägen - är det någon som vet vad detta är för något (är inte säker på exakt var det ligger, men man ser det från 45:an)?

    OJ, det var sent för kyrkan, Lindha, men det kan ju inte gälla om man ska gifta sig i början på januari?! Måste genast ringa och kolla. Annars är det ju möjligt med Skepplanda kyrka och Starrkärrs bygdegård, även om det inte är helt logiskt.

    Vi var och tittade på Skepplanda bygdegård, men sorterade bort den redan innan vi varit inne i den, spelar ingen roll hur många man får plats för den var ju GRÄSLIGT ful!? Dessutom låg den lite tråkigt till... Synd, för annars ligger den ju bra i förhållande till kyrka och är ju den enda lokal vi egentligen hittat som tar så många människor! Var och tittade uppåt Hjärtum på andra sidan älven också, men det blir för långt bort (även om det var väldigt fint där!)...

    Oj, sicka bekymmer! Ska kolla på Starrkärrs bygdegård i kväll eller nästa vecka om vi får tag på någon som kan visa den för oss. Vill så gärna att det ska fixa sig med lokal nu!

  • Trollv­inter
    Äldre 31 May 16:20
    #0

    Ja, kanske det! Vet faktiskt inte vad det kan heta (flyttar till Älvängen om tre veckor och har inte hunnit lära känna omgivningarna riktigt ännu )

  • Trollv­inter
    Äldre 31 May 16:30
    #0

    Just nu kommer jag från Göteborg (ursprungligen från Vårgårda/ALingsås)! Min blivande från Lerum... Vi ska flytta till ett hus 3 km norr om Älvängen (Grönnäs) och tycker att det ska bli jätteroligt

    Vad är det för hus i Trollevik du syftar på, det är ju mycket möjligt att det är det!

    Är det 6/8 i år som du ska gifta dig?! Snart Nödinge kyrka ska vara fin har jag hört!! Var ska ni ha kalaset - om det ska vara ett sådant?

  • Trollv­inter
    Äldre 11 Jun 20:47
    #0

    Hej, hej på er!

    Nej, det går inte något vidare med lokalletandet. Det är antingen för litet, för fult, för dåligt kök, ligger för långt från bra kyrka... osv. osv Börjar luta mer och mer åt att vi är i Göteborg som vi planerade från början i alla fall. Då blir det lättare för alla gäster att hitta bra övernattning. Sedan tar vi presentöppning och öppet hus hemma hos oss i Älvängen dagen efter, så det blir nog bra.

    Hur går det för er andra?! Kul att ni blivit godkända och har bestämt datum helt säkert, Linha!!

  • Trollv­inter
    Äldre 13 Jun 13:52
    #0

    Nu har vi tittat på:
    Starrkärrs bygdegård (helt OK, men långt bort och konstiga villkor med Starrkärrs kyrka)
    Skepplanda bygdegård (för tråkigt läge och ful utsida)
    Ryrsjön (verkar vara krångel med Roddarna)
    Hjärtum (jättefin, men för långt bort)
    Kilanda
    Hålanda
    Forsvallen
    Sjövallen
    Uspastorps konferenscenter (osäker på stavning)
    ...och några till bygdegårdar i närheten... alla för små.

    Har ju förståss inte sett "er" bygdegård Västerlanda ännu... Men, vi pratade om det häromkvällen och kom fram till att det blir enklast att vara i Gbg i alla fall. Vi orkar inte leta mer och övernattningen har uppstått till att bli det största problemet. Den lokal vi bokat i Göteborg är ju trots allt riktigt bra. Men, vi tänkte fixa fotgraf, håruppsättning m.m. i Älvängen, så behöver vi inte åka så långt på morgonen. Jag har preliminärbokat Jennie på Älvfoto och hon hade lite tips om hårsalonger (Huvudsaken tror jag den hette) som skulle vara bra. Hon hade också idéer om var man kunde fotas m.m. Verkar jättetrevlig!

    ...allt ska nog ordna sig till slut... Men, nu blir det snart några veckors paus, för när vi flyttat till huset har vi inte något bredband på några veckor... Ska nog klara oss ändå förståss! Ni kan väl komma förbi och hälsa på vid tillfälle?!

  • Trollv­inter
    Äldre 25 Aug 08:20
    #0

    Hej Ayla04!
    Vad roligt att denna tråden syntes igen!!

    Vi blir ca 135 personer och har nog beslutat oss för att vara i Göteborg i alla fall... Det blir enklast för alla gäster med övernattning etc.

    Hur känns det att vara nyinflyttad i Skepplanda?! Vi börjar trivas riktigt bra i Grönnäs!

Svar på tråden Ale eller Lilla Edet bor...