• emm_sm­ile
    Äldre 12 May 14:57
    54773 visningar
    29 svar
    29
    54773

    Hur bleker jag röda ärr efter finnar?

    Hejsan Hållå!

    Jag har problem med röda små ärr efter finnar. Jag vet att dessa kommer att försvinna med tiden men jag orkar inte ha tålamod och vänta ett par månader till några år...

    Finns det någon bra hudcreme som man kan använda för att bleka dem? Är det bra att sola eller blir de utorkade och svårare att få bort?

    Snälla någon som har något bra tips får jätte gärna maila till mig. Kanske någon ansiktsmask? Jag har känslig hud så det får inte vara så starka grejor..

    Behöver verkligen er hjälp..*ler*

  • Svar på tråden Hur bleker jag röda ärr efter finnar?
  • Imperi­a
    Äldre 12 May 16:12
    #0

    Undrar samma sak jag!

  • Lion
    Äldre 12 May 16:38
    #0

    Jag med!! Har haft märken/ärr sedan tonnåren och inte har de försvunnit än! Jag är 25 nu...

    Laserbehandling?
    Kemisk peeling?

    Vad är att rekommendera?
    Dyrt?

  • Jen78
    Äldre 12 May 17:20
    #0

    Finns behandling man kan göra på salong.
    Vissa märken säljer oxå produkter som ska bleka ärr men är väl tvivelaktigt hur bra de verkligen fungerar. Kolla på salong alternativt surfa runt på kosmetikamärkens hemsidor å kika. Vet att Dermalogica har kommit med en ny kräm om ska va lite peelingeffekt i.. Kolla på den vet ja!

  • djezzi­e
    Äldre 12 May 18:17
    #0

    Oriflame säljer en creme som heter, Even Out Treatment Cream den fungerar som en mild blekande creme på ärr och födelsemärken. Billig är den också så det kan ju vara värt att testa innan man går på salong.

  • Lina_2
    Äldre 12 May 18:20
    #0

    Hydrokortisonsalva har jag fått tips om. Ska själv börja prova det ikväll.

  • emm_sm­ile
    Äldre 12 May 18:46
    #0

    djezzie:
    Var kan jag få tag på denna creme från oriflame. Går det att beställa från internet eller finns den i butik, kick kanske?

  • djezzi­e
    Äldre 12 May 19:03
    #0

    Du får lov att beställa genom en säljkonsulent om du är från norrköping med omnejd kan jag fixa det, annars går du in på www.oriflame.se där får du gå in på "beställ här" och sedan går du in på "hitta närmaste säljkonsulent".
    Flaskan kostar 129 kr och när jag var på hudvårdskurs sa dom att de hade blivit väldigt bra resultat på just acneärr.

  • drea
    Äldre 12 May 19:27
    #0

    kolla på kirurg.com där finns tips om olika laser behandlingar. Men gå inte dit och gör dem utan välj nån annan, för hon som har stället är en mycket otrevlig person!!! jag har jobbat där!

  • Äldre 12 May 20:28
    #0

    Clinique har oxå en produkt som ska bleka acne-ärr. Jag har inte börjat använda den ännu eftersom alla akne inte är borta...köpte den på åhléns och kostade runt 160:- eller nåt sånt. Ser ut som en tub eller penna.

  • Bella_­25
    Äldre 12 May 23:46
    #0

    lina_2 köpte du hydrokortisonsalvan på apoteket

Svar på tråden Hur bleker jag röda ärr efter finnar?